5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015: winter cool

Gust sau preferință generalizată la un moment dat, privind îmbrăcămintea, ținuta și/sau comportarea – potrivit DEX, aceasta este definiția modei. Desigur, ca orice definiție, nu a fost gândită să aibă un caracter descriptiv, ci doar să „spună” cât mai multe într-un format cât mai succint; moda, pe de altă parte, influențează, știi prea bine, multe alte aspecte ale vieții. De fapt, modifică atâtea niveluri ale existenței noastre, încât se confundă, la un moment dat, cu însuși stilul de viață al fiecăruia. Iar asta pentru că noi înșine avem o tendință nativă, o nevoie incontrolabilă de a crea o modă din aproape tot ce înconjoară. Inclusiv din acele obiecte care, inițial, au avut statut de unelte: automobilele. Și, cum inclusiv noi, cei de la Webcarblog, trebuie să ne supunem realității contemporane, propunem o mică dezbatere. Despre 5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015. Evident, 5 mașini la modă…

Ce trebuie să aibă o mașină pentru a fi „pe trend”? O mulțime de lucruri, sincer, dar nu neapărat pe toate la un loc. Altfel spus, întrebării anterioare îi corespund multiple răspunsuri, diferite în funcție de segmentul/nișa de piață la care se face referire. De pildă, poate fi designul. Sau, bineînțeles, tehnologiile înglobate. Ori revenirea pe scenă a unui nume care, în trecut, era sinonim cu excelența. Și să nu uităm de cazurile în care un vehicul, aparent fără un motiv anume, creează foarte mult tam-tam. Indiferent de argument, un lucru e cert: fiecare an se mândrește cu propria „panoplie” de autoturisme în vogă.

Acum – de ce SH (adică second-hand) și nu noi? Simplu: pentru că mașinile, mai ales în format high-end, sunt bunuri destul de costisitoare. Și, chiar dacă vom prezenta o selecție a celor la modă (ușor de considerat mofturi asumate), ai tot interesul, în măsura posibilităților, să faci și o afacere bună. Altfel spus (și nu e prima oară când spunem asta), de ce să nu beneficiezi de pe urma devalorizării, în loc să o suporți? Nu ne trebuie răspuns, îl știm deja; în schimb, tot ce ai nevoie să faci este să arunci un ochi peste recomandările noastre. Ținând cont, eventual, de următoarea precizare: toate modelele mai jos detaliate au fost lansate în 2013, cel mai recent an care ne permite, la momentul redactării acestui material, să putem vorbi despre o piață second-hand cât de cât consistentă. Prima la „aparat”, nava-amiral a „flotei” Audi…

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

Audi A8 facelift

Despre cel mai mare sedan al producătorului din Ingolstadt am vorbit pe larg aici; acum, vom face doar un scurt rezumat. Începând cu… o concluzie: A8 facelift este alegerea ideală pentru un businessman pragmatic. Față de modelul original, construit de Audi până în 2013, nu se deosebește vizual prin aproape nimic, rămânând aceeași limuzină sobră, poate chiar prea rece, care i-a încântat pe fanii atitudinii de tip „tace și face”. Tehnologic, însă, s-au schimbat suficient de multe încât A8 să intre – oarecum în ciuda pronosticurilor – într-un top al mașinilor cool din această iarnă.

De pildă, farurile: ai tehnologie LED în dotarea standard, indiferent de versiunea aleasă, iar, opțional, poți solicita spectaculoasele blocuri Matrix LED. Respectiv, cele a căror funcționare se adaptează la condițiile de drum, acționând și stingând grupurile de diode astfel încât să nu-i deranjeze pe șoferii de pe contrasens. Apoi, sunt noile opțiuni privind tapiseriile și decorurile din lemn, dublate de „delicatesele” programului Exclusive și, nu în ultimul rând, dotările fără de care confortul și siguranța nu s-ar ridica la nivelul clasei de lux: sistemul de asistență pentru păstrarea benzii de rulare (acum cu funcție de ajustare automată a direcției), head-up display-ul și sistemul Night Vision (de asemenea revizuit pentru a putea recunoaște nu doar pietonii, ci și animalele de talie mare).

Motorizările? Absolut toate au fost revizuite, proces în urma căruia au devenit cu până la 10% mai economice (și, unele dintre ele, mai puternice). Vedeta cifrelor de vânzări rămâne totuși versiunea 3.0 TDI, pe care o și exemplificăm în cele ce urmează:

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

Audi A8 3.0 TDI – 52.773 de euro*

Prima înmatriculare: ianuarie 2014
Rulaj: 23.800 km
Dotări (selecție): sistem de încălzire staționară, scaune față sport cu ajustare electrică, încălzire, ventilație și memorie, tapiserie din piele Nappa, sistem de iluminație Matrix LED, sistem Audi Pre Sens Plus (tehnologie de prevenire a accidentelor și minimizare a gravității impactului, similar lui Pre-Safe de la Mercedes-Benz), tempomat adaptiv cu funcție stop & go, sistem audio Bose, interfață MMI Plus cu MMI Touch.

Pare un preț ridicat, dar, trecută prin filtrul rulajului și listei cu dotări, suma este mai mult decât rezonabilă. În plus, dealerul a fost suficient de inspirat încât să menționeze costul recomandat al automobilului nou: 108.000 de euro. Altfel spus, după nici un an de la prima înmatriculare și un număr mic de kilometri parcurși, prețul acestui A8 a scăzut cu peste 50%! Partea și mai bună a lucrurilor? Cataloagele dealerilor germani includ o mulțime de atari oferte. Dar poate nu ești clientul acestui gen de mașină. Poate ești un fan al celuilalt reprezentant al industriei auto premium bavareze, BMW

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

BMW Serie 3 Gran Turismo

Mulți văd în „struțo-cămila” lui BMW o eroare la scară mai mică, dar în esență identică cu cea comisă în cazul lui Serie 5 GT; ei bine, în ciuda look-ului similar, respectivii nu pot fi mai departe de adevăr. În primul rând (și, poate, subiectiv judecând lucrurile), exteriorul este mai armonios decât cel etalat de „fratele” mai mare, oferind o alternativă interesantă la deja clasica linie – îți vine să crezi că am ajuns să spunem asta? – a coupe-urilor cu patru uși.

În al doilea rând – și, totodată, aspectul cel mai important –, specialul lui BMW Serie 3 Gran Turismo rezidă inclusiv în valoarea neașteptat de mare a… laturii utile. Să ne explicăm: acesta este cel mai spațios BMW Serie 3 pe care-l poți cumpăra, având o lungime cu 20 cm mai mare și, respectiv, un ampatament cu 11 cm superior dimensiunilor aferente sedanului! Mai mult, volumul portbagajului este cu 25 de litri mai mare decât al break-ului, iar plafonul plonjat nu afectează spațiul la nivelul umerilor (dimpotrivă, inclusiv la acest capitol, Gran Turismo este cel mai generos).

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

În rest, cel mai mai nonconformist BMW de talie medie rămâne o mașină demnă de logo-urile alb-albastre: dinamic (chiar sportiv, cu motorizarea și echipările potrivite) și, totodată, sigur în majoritatea situațiilor. Ca și versiunile clasice, se lasă dotat cu excelenta transmisie automată ZF și sistemul de tracțiune integrală xDrive, iar, în ceea ce privește potențialul de sub capotă, ai de ales între minimul lui 318d(143 CP) și maximul lui 335d xDrive (313 CP).

Îl poți iubi sau îl poți urî (cumva, nu credem că există o cale de mijloc), dar adevărul va fi același: dacă ești unul din milioanele de fani ale „instituției” Serie 3, nu poți fi mai la modă în perioada aceasta decât la volanul unui Gran Turismo. Și, pentru că vorbim despre o perioadă dificilă din punctul de vedere al condițiilor rutiere, propunem un exemplar cu tracțiune integrală de genul următor:

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

BMW 320d xDrive Gran Turismo – 31.084 de euro*

Prima înmatriculare: august 2013
Rulaj: 43.527 km
Dotări (selecție): head-up display, sistem de navigație Professional, scaune sport, faruri adaptive, transmisie automată cu opt rapoarte, sistem de asistență la parcare cu cameră video pentru marșarier, asistent de fază lungă, sistem de atenționare privind limitele de viteză, hayon cu acționare automată, jante din aliaj de 19 inch.

Modelele BMW sunt recunoscute pentru rata accelerată a devalorizării; deci, nu trebuie să te mire că, la mai puțin de 18 luni de la data înmatriculării, această mașină costă, în ciuda pachetului decent de dotări și a rulajului rezonabil, aproape jumătate din valoarea inițială. Da, ai citit bine: dealerul care o vinde menționează un preț de catalog de 61.769 de euro, „discountul” de peste 30.000 de euro trecând în contul de pierderi al primului proprietar. Așadar, un rarisim caz de „coolness” practic, destul de diferit de… al următoarei mașini.

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

Maserati Quattroporte

Pasiunea pentru automobile este un sentiment pe cale de dispariție, mai ales în aceste vremuri tulburi. Totuși, chiar și pe o piață unde pragmatismul este susținut cu atâta înverșunare – iar limuzinele germane (cu motorizări diesel) domină cu atâta autoritate, încât capătă statut de „uniforme” –, suntem convinși că există un grup restrâns de indivizi care încă refuză prozaicul. Că o fac din dragoste pentru o marcă anume sau, pur și simplu, doar pentru a fi diferiți are puțină importanță: ceea ce contează cu adevărat este faptul că întotdeauna vor aprecia o ofertă specială, așa cum este Maserati Quattroporte.

Modelul italian a fost lansat anul trecut cu multe surle și trâmbițe, însă nu puțini s-au arătat dezamăgiți de caroseria cu linii evolutive. Ignoră-i: echipa câștigătoare nu se schimbă niciodată iar, în privința designului, Maserati Quattroporte ar câștiga la scor un eventual campionat mondial al segmentului de lux. Chiar și în condițiile alterării ușoare a proporțiilor (mașina este mai lungă cu 21 cm și are un ampatament cu 11 mai mare decât al predecesorului, italienii luând decizia de a concura doar modelele rivale cu ampatament lung), Quattroporte rămâne irezistibil din orice unghi ar fi privit și, bineînțeles, foarte temperamental.

Spunem asta cu gândul la singurul motor căruia îi este îngăduit să-și livreze cuplul spre toate cele patru roți (doar e iarnă, nu?), V6-le bi-turbo dedicat versiunii S Q4 dezvoltând nu mai puțin de 410 CP și 550 Nm. În ciuda dimensiunilor considerabile, mașina abia dacă depășește două tone, așa că accelerațiile și reprizele sunt demne de o sportivă cu pretenții (sprintul 0-100 km/h, de pildă, durează doar 4,9 secunde); bașca, cu o viteză maximă de 275 km/h, reprezentantul „Cizmei” lasă în urmă orice adversar ținut în „lesă” de limitatorul electronic. Cât despre preț, hai să vezi ce am găsit pe celebrul mobile.de…

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

Maserati Quattroporte S Q4 – 73.866 de euro*

Prima înmatriculare: decembrie 2014
Rulaj: 9.900 km
Dotări (selecție): scaune cu față reglaj electric, încălzire și ventilație, scaune spate cu sistem de încălzire, tapiserie din piele Sabbia/Poltrona Frau, décor din lemn și aluminiu natur, sistem audio Bowers & Wilkins Premium Sound (15 difuzoare, 1.280 W), volan încălzit, pachet Comfort, jante Mercurio de 20 de inch.

Dealerul german solicită aproape 74.000 de euro în schimbul acestui exemplar aproape neutilizat, ceea ce pare destul de mult. Asta, cel puțin, până când afli că proprietarul unui S Q4 nou-nouț trebuie să aprobe un transfer bancar de minimum 90.504 euro* – așadar, beneficiezi de un discount de aproape 20% la o mașină care abia și-a „făcut rodajul”. Nimic altceva de adăugat… Ba da, avem o propunere și pentru doamne:

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

Mercedes-Benz CLA

OK, vorbim mai degrabă despre o mașină unisex, dar de la care ne așteptăm să „seducă”, într-o proporție mai mare, reprezentantele sexului frumos. Ideea este că CLA și-a atins deja scopul, căpătând, în mai puțin de un an de la lansare, mult doritul statut de bestseller: peste 100.000 de unități au fost vândute de Mercedes-Benz în cele patru zări ale pieței globale. Principalul artizan? Evident, profilul de Mercedes CLS intrat la apă, care a produs impetuoasa oportunitate de a cumpăra o mașină la fel de șic precum marele coupe „4-door”, dar la un preț sensibil mai mic.

Altfel, cârcotașii îl vor descrie ca pe un A-Klasse deloc rațional (dat fiind spațiul interior limitat de linia agresivă a plafonului), capabil să producă emoții doar prin prisma designului exterior; fără a fi nimic rău în asta, au în principiu dreptate. Dar numai până la un punct: aceleași lucruri frumoase care se pot spune despre hatchback-ul din care CLA derivă – habitaclul cu materiale și finisări de calitate, pachetele de individualizare atractive, tehnologia de vârf, echipamentele de confort și siguranță demne de renumele mărcii din Stuttgart și, nu în ultimul rând, motorizările performante și eficiente – rămân valabile și în cazul „eroului” nostru.

Așadar, încă o mașină pe care o cumperi mai mult cu inima, încă o mașină imaginată parcă pentru a nu se demoda niciodată. Ce altceva s-ar mai putea adăuga? Din fericire, un combo ideal pentru majoritatea pasionaților(telor): motor pe benzină potent și eficient/transmisie automată competentă/tracțiune integrală pentru vreme rea. Iată și un exemplu:

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

Mercedes-Benz CLA 250 4Matic Urban – 29.311 euro*

Prima înmatriculare: septembrie 2013
Rulaj: 17.800 km
Dotări (selecție): scaune față cu ajustare electrică și sistem de încălzire, plafon panoramic, sistem de parcare automată, sistem de detectare a oboselii șoferului, sistem de păstrare a benzii de rulare, sistem de detecție a vehiculelor din unghiul mort al oglinzilor retrovizoare, sistem de navigație, tempomat adaptiv cu funcție stop & go (Distronic Plus), faruri adaptive, tren de rulare sport, personalizare exterioară Night Package.

Deci, avem o configurație care susține potențialul sportiv al familiei A-Klasse (cei 211 CP și 350, canalizați spre cele patru roți de către transmisia cu șapte trepte și ambreiaj dublu, generează o accelerație 0-100 km/h în 6,5 secunde și o viteză maximă de 240 km/h), dar, în același timp, bifează o mulțime de echipamente indispensabile clientului modern. Iar cireașa pe tort este chiar prețul, căci, după nici 20.000 km și puțin peste un an de la prima înmatriculare, acest CLA 250 4Matic a ajuns să coste cu aproape 15.600 de euro mai puțin decât suma inițială (44.909 euro*, mai exact). Cât despre ultimul membru al cvintetului nostru…

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

Volvo XC60 facelift

Ca orice Volvo, XC60 are un „je ne sais quoi” care-l face interesant și, prin urmare, cool. Swedish cool. Dacă vrei, este precum mobila IKEA: nu neapărat cea mai bună pe care o poți cumpăra, dar concepută de-așa manieră încât pur și simplu să nu-i reziști. Și, ca tacâmul să fie complet, SUV-ul celor din Gothenburg a mai trecut și printr-un facelift consistent, parte a unei operațiuni care a vizat toate modelele mai vechi ale gamei. Rezultatul? Logic: Volvo XC60 a devenit și mai atractiv.

De recunoscut îl recunoști ușor, grație părții frontale complet redesenate, ce a adus în peisaj o capotă mai proeminentă, o pereche de faruri mai elegante și o grilă de radiator extinsă în plan orizontal, ce creează impresia unei mașini mai late și mai bine „așezate” pe șosea. Opțional, crossover-ul poate fi dotat acum și cu jante de 20 de inch, iar, în spate, anumite versiuni de motorizare vor etala o evacuare dublă cu profil rectangular, integrată în bara de protecție.

La rândul său, interiorul beneficiază de un plus în ceea ce privește calitatea materialelor și atenția la detalii, noile decoruri din lemn și suprafețele din material textil pentru plafon și stâlpii B accentuând atât de importanta senzație de produs premium. Bașca, ai posibilitatea să bifezi noile scaune sport, cu o susținere laterală îmbunătățită la nivelul trunchiului, sistemul de încălzire pentru volan și setul de padele pentru schimbarea treptelor (bineînțeles, dacă mașina este dotată cu transmisie automată), sistemul de încălzire pentru parbriz (în cazul exemplarelor echipate cu senzor de ploaie), dar și ineditul sistem automat de deschidere a hayonului, cu acționare în trei moduri (de la telecomandă, de la un buton de pe bord sau folosind mânerul ușii portbagajului).

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

Cele mai multe schimbări s-au petrecut însă în plan tehnologic, acesta fiind cel mai important argument al achiziției unui Volvo XC60 facelift. Sistemul Corner Traction Control, de exemplu, este acum pe lista dotărilor standard, contribuind la minimizarea efectului de subvirare prin frânarea roții de la interiorul virajului concomitent cu accelerarea celei de la exterior. Apoi este șasiul versiunilor R-Design (o linie sportivă a constructorului scandinav, similară cu cele ale rivalilor germani), senisibil mai elaborat în plan dinamic decât cele ale mașinilor obișnuite (asta, evident, dacă țintești un XC60 cu ceva calități de sprinter).

Trecem la capitolul siguranță – un punct forte pentru orice Volvo – pentru a nota… o mulțime de chestii: implementarea asistentului de fază lungă, noile funcții pentru detectarea și prevenirea coliziunilor cu pietonii și cicliștii, versiunea ameliorată a sistemului City Safety (activ până la viteze de 50 km/h), varianta revizuită a sistemului BLISS (acesta nu doar detectează vehiculele din unghiul mort al oglinzilor retrovizoare, ci și atenționează șoferul despre mașinile care se apropie rapid din spate) și foarte utilul sistem Cross Traffic Alert (detectează și atenționează șoferul cu privire la traficul din ambele sensuri, atunci când iese cu spatele dintr-un loc de parcare fără vizibilitate).

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

Și să nu crezi că am terminat: infotainmentul și conectivitatea sunt revoluționate de noul sistem Sensus Connect (acesta înglobează servicii cloud-based pentru viitoare update-uri, sistemul de navigație cu hărți 3D, conectivitatea la Internet cu hotspot WiFi, radioul online cu 80.000 de canale și funcție de streaming prin Bluetooth, plus funcția de comandă vocală) și de ecranul Adaptive Digital Display, ce nu doar afișează diverse informații pentru șofer, ci și oferă posibilitatea personalizării după trei teme distincte: Elegance, Eco și Performance.

În final, gama de motorizări. Care găzduiește trei prezențe inedite, membre ale recent prezentatei familii Drive-E: propulsorul dedicat top-modelului T6 (dotat cu sistem de supraalimentare mixt, compresor mecanic și turbină, acesta dezvoltă 306 CP și 400 Nm – cu 20 CP mai mult decât unitatea precedentă; totodată, ajutat de noua transmisie automată cu opt trepte, consumă, în medie, cu 4,6 litri mai puțină benzină!), apoi motorul versiunii T5 (245 CP și 350 Nm; este cu doar 4 CP și 30 Nm mai vânjos decât vechiul T5, dar, în prezența aceleiași cutii automate, scade consumul mediu cu 1,8 litri/100 km) și, nu în ultimul rând, dieselul cu tehnologie i-Art, destinat lui XC60 D4 (181 CP și 400 Nm, cu 18 CP mai mult decât predecesor; conectat la cutia cu opt trepte, reușește un consum mediu de 4,7 litri/100 km – cu 2,1 litri mai mic decât înainte).

Așadar, aproape că se poate vorbi despre o mașină nouă, iar modelul second-hand pe care dorim să-l exemplificăm este următorul:

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

Volvo XC60 D4 AWD Automatic Summum – 34.832 de euro*

Prima înmatriculare: ianuarie 2014
Rulaj: 21.000 km
Dotări (selecție): tapiserie din piele, scaune cu reglaj electric și încălzire, tempomat, sistem de infotainment și navigație Sensus Connect, faruri adaptive, hayon cu acționare automată, sistem audio High Performance Sound (8 difuzoare), direcție activă, jante din aliaj de 18 inch.

Motor diesel de ultimă generație, potent și foarte economic, transmisie automată ultraeficientă, sistem 4×4 ideal pentru sezonul în care ne aflăm și, nu în ultimul rând, versiunea de echipare de top – în mod cert, este cea mai echilibrată combinație posibilă în ceea ce-l privește pe XC60 facelift. Cu o mică excepție: prețul. Care, în cazul unui exemplar nou identic echipat, depășește pragul celor 45.000 de euro*. În schimb, mașina găsită de noi este propusă, după nici un an de la prima înmatriculare și doar 21.000 km parcurși, la puțin peste 34.800 de euro. Adică cu un discount de aproape 23%. Nu e rău deloc, nu?

5 mașini premium SH pentru iarna 2014-2015

Concluzie

E doar firesc să ne dorim mașini la modă. Și, totodată, unele care să reziste cu brio nemiloasei probe a degradării morale. În privința ultimului aspect nu băgăm mâna în foc, pentru simplul motiv că nimeni nu știe ce ne rezervă viitorul; în schimb, putem fi siguri de un lucru: atât iarna aceasta, dar și în viitorul apropiat, cele cinci modele sunt reprezentative pentru oricine caută un automobil premium second-hand în vogă, dar și… un business rentabil. Iar, dacă nu știi de unde să începi, contactează-ne: fie una din aceste mașini sau alta, vei primi ceea ce-ți dorești.

*- prețurile nu conțin TVA.

Sursa: Audi, BMW, Maserati, Mercedes-Benz, Volvo

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array