Audi A4 second-hand: acum e momentul să-l cumperi

Noul şef al departamentului de design de la Audi, Ulrich Hackenbery, nu este mulţumit cu aspectul noii generaţii A4, ce fusese anunţată pentru lansare la sfârşitul anului în curs. De aceea, maşina, denumită codificat „B9”, va sosi în showroom-uri de abia în vara lui 2015. Acum – că acesta este un lucru bun sau un lucru rău, nu vom încerca să lămurim în acest articol. Mai degrabă, părerile lui Hackenbery (şi faptul că actualul Audi A4 va mai sta o vreme pe aici), ne-au dat o idee pentru un material, sperăm noi, util: o discuţie despre Audi A4 second-hand.

Presupunem, deci, că te-ai hotărât să-ţi iei maşină premium şi că îţi doreşti un Audi A4. Lăsând versiunea, motorizarea şi echiparea de-o parte, se pune problema cum o vei cumpăra: nouă sau second-hand?

Audi A4 second-hand: am ales bine?

Alegerea nu este deloc una rea şi asta o recunoaştem fără a fi neapărat fanii mărcii din Ingolstadt. Facelift-ul generaţiei B8 (prezentat în 2012) a vizat în principal designul (s-a dorit alinierea celui mai vândut model Audi la noul limbaj estetic al mărcii), dar nu trebuie trecute cu vederea nici upgrade-ul motorului de 1,8 litri TFSI (170 CP, 320 Nm), farurile cu tehnologie LED şi sistemul „Drive Select” (ultimul permite selectarea modurilor Comfort, Dynamic, Individual sau Efficiency).

Construită pe baza arhitecturii MLB (o platformă modulară folosită şi de alte modele Audi), limuzina premium de clasă medie are, la sfârşit de carieră, cam toate problemele iniţiale rezolvate – fie ele tehnice, de durabilitate/rezistenţă a materialelor sau generate de calitatea furnizorilor. În plus, ca să recunoaştem deschis, A4 nu are nici problemele de imagine ale lui Mercedes şi BMW, fiind poziţionată atât pe piaţă, cât şi în mintea consumatorilor români drept o „nemţească” fiabilă şi îndeobşte neasociată cu vreo categorie socială sau profesională.

Sau mai bine un A4 nou? Să vedem ce spune configuratorul Audi…

Pentru articolul de faţă, ne-am axat asupra a trei versiuni Audi A4: una pe benzină cu dotările standard (adică fără nici măcar o dotare opţională), una diesel cu tracţiune integrală şi cu ceva pachete opţionale şi, în sfârşit, vârful de gamă al „familiei”, un S4 quattro S tronic. Pentru fiecare dintre ele, păstrând relativ constant preţul, vom vedea ce oferă, ca variante de achiziţie second-hand, popularul www.mobile.de.

„Benzina cheală”

În acest caz, alegerea a fost extrem de simplă: am deschis configuratorul Audi, am selectat criteriul motorizărilor pe benzină, am ales prima maşină din listă (cea mai ieftină), am trecut peste bifarea oricărei dotări opţionale şi am încheiat „cumpărarea”. Ce a rezultat? Iată:

Audi A4 1.8 TFSI – 24.081 de euro, fără TVA

Motor de 1.798 cmc, putere 120 CP (88 kW)
Tracţiune: faţă
Transmisie manuală cu 6 rapoarte
Consum mediu de 6,5 litri/100 km
Emisii CO2: 151 g/km

Lista dotărilor incluse în preţ nu este foarte lungă (fişa completă a maşinii: Audi A4 1.8 TFSI Configurator), dar, trebuie să recunoaştem, nici prea scurtă.

Alternativa (păstrând marca şi modelul, ba chiar şi generaţia) a fost:

Audi A4 1.8 TFSI – 23.989 de euro, fără TVA

audi a4 second-hand

Prima înmatriculare: iunie 2013
Rulaj: 7.500 km
Motorizare: benzină, 1.798 cmc, 120 CP, Euro 5 (acceptă şi etanol)
Transmisie: manuală, 6 trepte
Consum mediu: 6,5 litri/100 km
Emisii CO2: 151 g/km

Avantajele modelului second-hand

Maşină de la primul proprietar (nefumător), istoric de service complet şi garanţie Audi încă valabilă.

Dotări

ABS, ESP, controlul tracţiunii (ASR), şase airbag-uri, sistem de iluminare cu xenon, lumini de drum şi lămpi stop cu tehnologie LED, senzori de lumină şi de ploaie, diferenţial blocabil controlat electronic (EDL), imobilizator electronic pentru motor, sistem start/stop, Servotronic, pachet sport „S line” (optic şi tehnic), sistem de asistenţă la gararea cu spatele.

Sistem de climatizare automat, scaune faţă încălzite, cotieră între scaunele din faţă, tempomat, suport lombar acţionat electric pentru scaunele din faţă, sistem audio Audi, interfaţă Bluetooth, tapiţerie din velur şi piele.

Pachet opţional pentru iluminare (faruri de ceaţă integrate în spoiler), sistem de spălare a farurilor, jante din aliaj de 18 inch, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri.

Costuri de înmatriculare şi exploatare

Timbru de mediu: 252,23 euro
ITP: 110 RON
Impozit auto: 187,71 RON
Ora de manoperă (AVIA Motors – electrică, tinichigerie, mecanică): 112 RON inclusiv TVA

Diesel „serios”

Aici am intervenit puţin în fişa maşinii, în sensul alegerii unor dotări care… au urcat preţul cu peste 10.000 de euro, comparativ cu versiunea de bază. Mai exact, până la 34.724 de euro, fără TVA. Pe de altă parte, lista (configuraţie completă: Audi A4 2.0 TDI quattro Configurator) include mai multe elemente de bun-simţ şi/sau utile, printre care tracţiunea integrală quattro, transmisia automată S tronic cu şapte trepte şi… un cvartet de roţi cu jante de 18 inch (trebuie să avem grijă şi la imagine, nu?).

Aceasta fiind situaţia maşinii noi, a urmat pasul www.mobile.de. Unde am găsit exemplarul de mai jos, mai scump, dar extrem de bine dotat:

Audi A4 2.0 TDI quattro – 36.892 de euro, fără TVA

audi a4 second-hand

Prima înmatriculare: noiembrie 2013
Rulaj: 4.500 km
Motorizare: diesel, 2.000 cmc, 177 CP, Euro 5
Transmisie: automată, 7 trepte
Consum mediu: 5,3 litri/100 km
Emisii CO2: 139 g/km

Avantajele modelului second-hand

Pachet de design sport, primul proprietar, istoric de service complet, garanţie Audi (un an sau 60.000 km), maşină de nefumător.

Dotări

ABS, ESP, airbag-uri laterale pentru scaunele din faţă, airbag-uri pentru cap integrate în tetiere, sistem de monitorizare a presiunii în pneuri, lumini de drum şi lămpi stop cu tehnologie LED, suspensii sport „S Line”.

Sistem de iluminare cu xenon şi reglare automată a înălţimii fasciculului, scaune cu încălzire, senzor de ploaie, sistem de spălare a farurilor, sistem de asistenţă la parcare, sistem de climatizare automat cu senzor de detecţie a temperaturii exterioare, preîncălzitor pentru sistemul de climatizare, deschidere automată a portbagajului, sistem start/stop, cârlig de remorcare.

Afişare a temperaturii exterioare, scaune sport cu suport lombar, sistem de infotainment MMI cu ecran full-color şi comenzi vocale, tapiţerie din velur şi piele cu gofraj „S Line”, ornamente din aluminiu pentru cadranele indicatoarelor de bord şi consola centrală, volan multifuncţional.

Costuri de înmatriculare şi exploatare

Timbru de mediu: 168,8 euro
ITP: 110 RON
Impozit auto: 180 RON (162 RON dacă este achitat înainte de 31.03.2014)
Ora de manoperă (AVIA Motors – electrică, tinichigerie, mecanică): 112 RON inclusiv TVA

Vârful de gamă

Deocamdată, vârful de gamă al familiei A4 este versiunea S4. Preţul ei de nouă, la reprezentanţa Audi din România, este de 50.749 de euro, fără TVA. Cum maşina este completă din punctul de vedere al tehnologiei oferite „standard”, nu a trebuit să intervenim decât prin alegerea unor jante din aliaj uşor cu diametru de 19 inch şi design cu 7 spiţe duble (fişa completă şi caracteristicile maşinii: Audi S4 3.0 TFSI quattro Configurator).

Am trecut, deci, la prospectarea pieţei second-hand, unde am avut o mică dificultate: la acelaşi preţ cu un S4 nou, luat din România, nu am găsit nici o maşină atât de… scumpă! „Cel mai cel” S4 listat pe mobile.de (la data publicării prezentului articol) a fost…

Audi S4 – 44.286 de euro, fără TVA

audi a4 second-hand

Prima înmatriculare: decembrie 2013
Rulaj: 950 km
Motorizare: benzină, 2.995 cmc V6, 333 CP, Euro 5
Transmisie: manuală, 6 trepte, tracţiune integrală quattro
Consum mediu: 8,1 litri/100 km
Emisii CO2: 190 g/km

Avantajele modelului second-hand

Primul proprietar, istoric de service complet, garanţie Audi (un an sau 60.000 km), maşină de nefumător.

Dotări

ABS, ESP, airbag-uri laterale pentru scaunele din faţă, airbag-uri pentru cap integrate în tetiere, sistem de monitorizare a presiunii din pneuri, lumini de drum şi lămpi stop cu tehnologie LED, suspensii sport, tracţiune integrală quattro cu diferenţial sport şi funcţie de vectorizare a cuplului.

Sistem de iluminare cu xenon şi reglare automată a înălţimii fasciculului, scaune cu sistem de încălzire, senzor de ploaie, sistem de spălare a farurilor, sistem de asistenţă la parcare cu cameră video, sistem de climatizare automat cu senzor de detecţie a temperaturii exterioare, trapă acţionată electric, jaluzele cu acţionare electrică pentru geamurile din spate şi lunetă, deschidere automată a portbagajului, sistem start/stop, keyless-entry, jante din aluminiu Audi Exclusive Quattro GmbH cu design în 5 spiţe (8,5Jx19 şi anvelope 255/35R19 96Y), sistem Drive Select.

Sistem de afişare a temperaturii exterioare, scaune sport cu suport lombar, sistem de infotainment cu interfaţă MMI, sistem de navigaţie Plus cu ecran full-color şi comenzi vocale, tapiţerie Alcantara Black, ornamente din aluminiu pentru cadranele indicatoarelor de bord şi consola centrală, volan multifuncţional îmbrăcat în piele.

Costuri de înmatriculare şi exploatare

Timbru de mediu: 679,97 euro
ITP: 110 RON
Impozit auto: 2.160 RON (1944 RON dacă este achitat înainte de 31 martie 2014)
Ora de manoperă (AVIA Motors – electrică, tinichigerie, mecanică) – 112 RON inclusiv TVA

Concluzie

Deşi există, bineînţeles, unele avantaje la cumpărarea unei maşini premium noi, variantele prezentate mai sus sunt o dovadă certă a faptului că poţi da mai multă valoare banilor tăi dacă apelezi la piaţa second-hand.

În condiţiile în care, în două dintre cele trei cazuri, rulajul maşinii este de mai puţin de 5.000 de kilometri – insignifiant pentru un brand de calibrul lui Audi –, iar „economia” poate fi şi de 35% din valoarea modelului nou (în bani sau în echipamente opţionale), concluzia nu poate fi decât una singură: cel mai mare „inamic” al lui Audi A4 este… Audi A4 second-hand.

Surse: Audi România, mobile.de

Atenţie! Maşinile din ofertele la care facem referire în acest articol se pot vinde de pe o zi pe alta; deci, există posibilitatea ca link-urile menţionate să nu mai funcţioneze. De asemenea, preţurile vizibile în imaginile inserate includ TVA-ul german.

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array