Audi A8 second-hand: mai mult lux, mai puțin exces

Până acum, prin intermediul materialelor publicate în paginile acestui blog, am lămurit două aspecte importante despre nava-amiral a producătorului din Ingolstadt: faptul că tinde să devină cel mai periculos adversar al etalonului Mercedes-Benz S-Klasse, respectiv că, în ciuda update-ului destul de discret, este mai bine să cumperi un exemplar cu facelift. Ei bine, având în vedere că, de la lansarea modelului revizuit, a trecut aproape un an și jumătate (interval mai mult decât suficient pentru formarea unei oferte generoase de mașini „la mâna a doua”), a sosit clipa să afli ce economii poți face alegând un Audi A8 second-hand în detrimentul unuia nou. Și crede-ne, încă de pe-acum: ceea ce vei citi în continuare te va interesa în mod deosebit…

Mai întâi însă, să recapitulăm cele câteva motive pentru care limuzina germană merită achiziționată doar dacă a fost construită după vara lui 2013. Pe larg, le-am comentat aici; acum, vom menționa doar farurile full-LED (dotare standard; opțional, sunt disponibile blocurile optice Matrix-LED, ale căror diode electroluminiscente funcționează individual în vederea 1) iluminării optime a șoselei; 2) evitarea orbirii șoferilor care vin din sens opus), noile tapiserii și ornamente din furnir, decorurile finisate manual, noua direcție electromecanică, noile sisteme de asistență și, nu în ultimul rând, gama de motorizări revizuită.

Audi A8 second-hand

Din acest ultimul punct de vedere, ne așteptăm ca cea mai de succes variantă a lui Audi A8 facelift, atât în contextul pieței de mașini noi, dar și al celei second-hand să fie, încă o dată, cea botezată 3.0 TDI. Care, mai nou, are sub capotă un agregat care oferă un plus de opt cai-putere, (timpul necesar atingerii a 100 km/h s-a redus cu 0,2 secunde, până la 5,9 secunde), dar și un consum mediu de combustibil dimunat cu, atenție, jumătate de litru. Pasionații vor protesta, cu siguranță, vizavi de caracterul proletar al agregatului, în total dezacord cu factura luxoasă a mașinii; în principiu suntem de acord cu ei, dar, pe de altă parte, nu putem ignora (sau blama) excelentul raport dintre performanțe și costuri, „betonat” inclusiv de obținerea unei autonomii teoretice (în baza rezervorului de 90 de litri) de peste 1.500 km.

Bun, la 3.0 TDI mă gândeam și eu. Dar musai second-hand?

Da, pentru că, încă o dată, se aplică regula modelului aflat pe final de carieră (succesorul actualului A8 va fi prezentat anul viitor). Respectiv, cea care obligă dealerii, în virtutea pregătirilor dedicate lansării noii generații, să-și diminueze stocurile cu… viitorul model vechi, practicând discount-uri foarte atractive. Din păcate, pe teritoriul țării noastre atari practici sunt destul de rare și… „timide” în privința reducerilor; de aceea, cea mai bună soluție de găsire a unui A8 facelift aproape nou și excelent dotat, la preț de automobil de clasă inferioară, rămâne Germania.

Audi A8 second-hand

Despre o afacere profitabilă, însă, cel mai bine „vorbesc” cifrele. Și, pentru a comensura avantajele decurse din simpla acceptare a unui compromis minor – am numit aici un rulaj decent –, va trebui, mai întâi, să prezentăm situația unui Audi A8 facelift nou-nouț, achiziționat de la reprezentanța producătorului bavarez din România. Potrivit site-ului oficial, cel mai accesibil model este taman cel luat în considerare de noi, 3.0 TDI, al cărui preț de pornire este de 85.579,84 de euro inclusiv TVA. Sau de 71.915,83 de euro, pentru cei care deduc cheltuiala aferentă Statului. Unitatea turbodiesel V6, mai nou înnobilată cu sintagma „clean diesel”, respectă normele de poluare Euro 6; ca atare, cel puțin pentru o vreme, nu se supune taxării în numele timbrului de mediu.

Cât privește situația dotărilor standard, în suma anterior menționată sunt incluse, printre altele, suspensia pneumatică adaptivă, jantele din aliaj de 17 inch, lămpile stop adaptive (acestea se aprind și se sting în succesiune rapidă, în cazul unei frânări de urgență), oglinzile retrovizoare exterioare cu reglaj electric și sistem de încălzire, sistemul automat de climatizare bi-zonal cu senzor solar, sistemul de iluminație ambientală cu lămpi LED pentru citit, sistemul audio cu 10 difuzoare și putere de 180 W, navigația MMI plus cu touchpad pentru introducerea caracterelor, sistemul de infotainment cu ecran de 8 inch, scaunele față cu reglaje pe 12 direcții, sistem de încălzire și tapiserie din piele Valcona, tetierele active, sistemul de asistență pentru faza lungă, sistemul Audi Drive Select cu trei setări pre-configurate (Comfort, Automatic și Dinamic) și un mod Individual, sistemul Audi pre sense basic (similar celui botezat Pre-Safe și aflat în dotarea modelelor Mercedes-Benz), senzorul de lumină, senzorul de ploaie și sistemul start/stop. Generoși, dar, la acest preț, se poate mult mai bine. De fapt, se poate mult mai bine la un preț… mult mai mic. Iată și un prim exemplu:

Audi A8 3.0 TDI – 55.370 de euro*

Audi A8 second-hand

Prima înmatriculare: februarie 2014
Rulaj: 23.200 km

Dotări opționale (selecție):

  • Sistem de auxiliar de încălzire
  • Head-up display
  • Senzori de parcare și cameră video pentru marșarier
  • Faruri Matrix LED
  • Tapiserie din piele Nappa
  • Sistem Night Vision
  • Trapă electrică
  • Sistem Audi pre sense plus
  • Tempomat adaptiv cu funcție stop & go
  • Sistem de avertizare la părăsirea benzii de circulație fără semnalizare (Audi lane assist)
  • Sistem de avertizare privind vehiculele din unghiul mort al oglinzilor retrovizoare (Audi side assist)
  • Sistem de avertizare a limitelor de viteză
  • Scaune față și oglinzi retrovizoare exterioare cu funcție de memorie
  • Volan sport multifuncțional cu trei spițe
  • Sistem audio surround Bose cu 14 difuzoare (600 W)
  • Sistem de climatizare automată Deluxe cu patru zone distincte
  • Jante din aliaj de 19 inch
  • Decor Audi Exclusive

Avantaje client: istoric complet de service, garanție

Pare incredibil, dar este adevărat: după nici un an de la prima înmatriculare și puțin peste 20.000 km parcurși, acest Audi A8 facelift este oferit la un preț cu aproape 16.500* de euro mai mic decât al unui exemplar nou, dotat cu echipamentele standard! Dar mașina găsită de noi nu este nici pe departe una de bază, așa că diferența se mărește, în cazul comparării cu un vehicul similar configurat, la aproape 46.300* de euro (dacă socotim prețul dotărilor selectate) și chiar 57.630* de euro (dacă dăm crezare dealerului german, ce menționează în descriere un cost inițial de achiziție de 113.000 de euro*).

Așadar, vorbim despre un discount de circa 50% și chiar peste, pentru un autoturism al cărui motor abia și-a făcut încălzirea (și care, oricum, se bucură de o garanție valabilă încă doi ani, dacă nu cumva viitorul client decide prelungirea ei)! Nimic altceva de adăugat… În acest caz, cel puțin; trecem acum la un alt exemplu, cel puțin la fel de interesant.

Audi A8L 3.0 TDI – 67.226 de euro*

Audi A8 second-hand

Prima înmatriculare: ianuarie 2014
Rulaj: 32.999 km

Dotări opționale (selecție):

  • Sistem de auxiliar de încălzire
  • Senzori de parcare și cameră video pentru marșarier
  • Suspensie sport
  • Jante de 21 de inch
  • Pachet sport
  • Pachet comfort
  • Faruri Matrix LED
  • Sistem Audi pre sense plus
  • Tempomat adaptiv cu funcție stop & go
  • Sistem de avertizare la părăsirea benzii de circulație fără semnalizare (Audi lane assist)
  • Sistem de avertizare privind vehiculele din unghiul mort al oglinzilor retrovizoare (Audi side assist)
  • Sistem de avertizare a limitelor de viteză
  • Head-up display
  • Hotspot WiFi
  • Sistem audio surround Bose cu 14 difuzoare (600 W)
  • Radio digital și tuner TV
  • Scaune față cu ventilație, funcție de masaj și funcție de memorie
  • Scaune spate individuale dotate cu sistem de încălzire
  • Sistem de climatizare automată Deluxe cu patru zone distincte
  • Compartiment refrigerat pentru locurile din spate
  • Închidere Soft Close
  • Sistem Night Vision

Avantaje client: istoric complet de service, garanție extinsă (3 ani sau 100.000 km), vehicul de nefumător

Dealerul care se află în posesia acestui superb exemplar cu ampatament lung (aviz amatorilor de confort suprem) vorbește despre un preț net inițial de 126.300 de euro și, în contextul exemplului precedent, îl credem pe cuvânt. În definitiv, la configurarea unei mașini noi, doar bifarea setului de jante de 21 de inch (similar celui instalat pe versiunea S8) mărește valoarea facturii cu 4.121 de euro*, în timp ce solicitarea unei distanțe mai mari între punți se soldează cu o „taxare” suplimentară de 7.143 de euro*.

Una peste alta, deși mai scumpă decât propunerea inițială (și, totodată, afișând un rulaj mai mare), limuzina din imagini rămâne, prin prisma echipamentelor înglobate, o ofertă absolut excepțională, fiind mai ieftină cu aproape 4.700 de euro* față de un A8 3.0 TDI cu echipare de bază și valorând, nota bene, cu aproape 60.000 de euro* mai puțin decât atunci când a ieșit pe porțile uzinei. E timpul pentru o concluzie…

Audi A8 second-hand

De final

Vom fi sinceri cu tine: fiecare episod al foiletonului dedicat mașinilor premium second-hand a avut și va avea un final similar cu acesta. Dacă ai mai vizitat și în trecut paginile blog-ului nostru, constatând situația altor automobile de succes aflate în ofertele dealerilor germani (dacă nu, te invităm să dai click pe link-ul atașat următoarelor nume: Audi A4, BMW Serie 7 și Mercedes GLK), atunci știi deja că totul se rezumă la simpla evaluare a unor avantaje financiare iminente, rezultatul fiind deseori peste așteptări. Ce trebuie să faci pentru a beneficia de ele? Simplu: să accepți că, mai ales în cazul modelelor high-end, investiția într-un vehicul nou nu se justifică.

Desigur, există și un set de reguli care trebuie respectate. Cele mai importante, privind proveniența exemplarelor second-hand. Chiar și într-o țară unde ne place să credem că legile sunt aplicate și că totul este pus la punct până la cel mai mic detaliu, așa cum este Germania, există o mulțime de situații neplăcute pe care clientul de mașini utilizate le poate experimenta. A căror descriere, intuești bine, seamănă izbitor cu cele specifice… plaiurilor mioritice. Așadar, bucură-te de devalorizare și de încheierea unei afaceri excelente, de rulajul mic consumat pe șosele impecabile și conștiinciozitatea clientelei din Țara lui Goethe, dar fă-o apelând la dealeri de încredere, având parcuri de mărimi apreciabile și/sau reprezentând interesele mărcii auto contractate.

Iar, dacă inclusiv contactarea și relaționarea cu o asemenea companie ți se pare oarecum dificilă (ori consumatoare de timp prețios), preferând, mai degrabă, să o lași în seama unor profesioniști, nu ezita să ne contactezi. Între timp, nu uita de o altă lege nescrisă a cererii de modele second-hand de calitate: mașina pe care o dorești te așteaptă, dar ofertele bune se vând rapid

*- prețuri fără TVA

Surse: Audi, mobile.de

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array