Audi RS6 Avant de la ABT Sportsline: arta absurdului

Te invităm la un experiment: într-o discuţie despre maşini, provoacă-ţi interlocutorul să ghicească la ce bolid aspiri, dezvăluindu-i doar puterea şi cuplul maxim al motorului. Iar valorile respective să fie 560 (CP), respectiv 700 (Nm). Lamborghini Gallardo, Bentley Continental GT, Porsche 911 Turbo S – probabil, aceştia vor fi subiecţii răspunsurilor date la repezeală; în schimb, punem pariu că nimeni, absolut nimeni nu se va gândi la Audi RS6. Sau la faptul că poţi ridica “miza” cu un Audi RS6 Avant de la ABT Sportsline

Săptămâna trecută, povesteam despre noul Mercedes S 65 AMG – probabil, cea mai obscenă limuzină de serie pe care banii o pot cumpăra. Ei bine, recenta creaţie a tunerului din Kempten o întrece. Din mai multe puncte de vedere.

În primul rând, pentru că este un combi. Nu un sedan de lux, gândit inclusiv pentru situaţii delicate (când spunem asta, ne gândim la Jason Statham pe post de şofer, un multi-milionar pe bancheta din spate şi o tentativă de răpire, asortată cu focuri de Kalashnikov), ci un transportor de trupe spre… cea mai apropiată tabără de cercetaşi.

În al doilea rând, pentru că este imens. La 4,98 metri lungime şi 1,94 metri lăţime, acest derivat incendiar al lui A6 Avant este la fel de intimidant ca şi un Audi Q7. V12 TDI, dacă punem la socoteală şi vulcanul de sub capotă. Altfel spus, imaginează-ţi un transatlantic cu acceleraţii de şalupă şi vei fi pe aproape. Dar acesta este RS6, cu al său V8 bi-turbo de 560 CP şi 700 Nm. Bestia lui ABT, în schimb…

Cot la cot cu Aventador

Iată-ne ajunşi la cel de-al treilea – şi cel din urmă – rând: motorul. Cu 630 CP, produşi de unitatea V12 dublu-supraalimentată, S 65 AMG pare exemplul perfect de oximoron automobilistic. Doar pare: un combi de 700 CP va fi întotdeauna mai contradictoriu. Da, ai citit bine: propulsorul de sub capota lui RS6 Avant ABT Sportsline dezvoltă o putere identică cu a agregatului de pe Lamborghini Aventador. Şi… un cuplu mai mare cu 190 Nm (aşadar, 880 Nm).

Prin ce se traduc toate astea la nivelul asfaltului? Păi, prin lucrul la care te aştepţi deja: o acceleraţie şi o viteză maximă de supercar. Mai exact, combi-ul de peste două tone greutate atinge 100 km/h în 3,4 secunde, apoi, în funcţie de limitarea electronică instalată, se plafonează când acul vitezometrului indică 320 km/h. Cercetaşii vor avea parte de experienţa vieţii lor…

audi rs6 avant de la abt sportsline

Discret?

Nu ne dăm seama de ce, dar angajaţii ABT Sportsline văd în acest Superman al maşinilor de familie un soi de… Clark Kent. Însuşi CEO-ul Hans-Jurgen Abt încearcă să ne convingă: “Versiunea noastră de RS6 Avant impresionează fără a căuta să domine peisajul. Chiar poate trece neobservată, pe măsură ce stabileşte noi standarde tehnologice. ” Serios? Cu acele jante de 22 de inch şi perechea de evacuări precum burlanele? Spune-i oricum, numai discreţie nu.

În schimb, suntem total de acord cu faptul că, în momentul în care plătesc un Audi RS6 Avant de la ABT Sportsline, oamenii primesc un “3-în-1” foarte special. Respectiv, “un tovarăş de călătorie, un animal de povară omnipotent şi o maşină sport” (vorbele lor, nu ale noastre). Iar asta solicită o concluzie…

Epilog

Teoretic, lumea nu are nevoie de aşa ceva. Un break de 700 CP, capabil să umilească aspiranţi la un loc în clubul supersport este nu doar ilogic, ci, din anumite puncte de vedere (de pildă, unul extrem-ecologist), contrar bunului-simţ.

Practic, lumea are nevoie de aşa ceva. Căci, prin însăşi natura revoltătoare şi unicitatea genului, maşinile de teapa acestui combi devin ţinte irezistibile. S-ar putea spune, în cazul de faţă, că de vină sunt cele trei roluri jucate simultan; noi credem, totuşi, că este sentimentul lăsat de după căderea cortinei. Acela de a mai dori să vezi încă o dată spectacolul…

Sursa: ABT Sportsline

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array