BMW Serie 7 second-hand: limuzină de lux, prețuri entry-level

“Foiletonul” care tratează avantajele financiare de care se bucură clienții modelelor premium second-hand a ajuns la cel de-al doilea episod (pe primul, despre Audi A4, îl poți citi aici). Doar că, de data aceasta, ne-am propus să analizăm situația uneia dintre cele mai apreciate mașini de lux, o adevărată specialistă a dinamicii într-un segment saturat cu… limuzine care-și invită proprietarii să-și angajeze șoferi. Mai exact, ne-am propus să analizăm situația unui BMW Serie 7 second-hand, motivul principal fiind, ai ghicit, iminenta cedare de ștafetă a actualului model.

Despre designul și tehnologiile viitorului “Șapte” ai avut deja ocazia să-ți faci o idee, atunci când am prezentat secretele conceptului Vision Future Luxury; totuși, să știi că nici actuala navă-amiral nu este tocmai depășită, mai ales după operațiunea de facelift. Dimpotrivă: deși, la exterior, îți va fi aproape imposibil să deosebești noul de vechi (mai ales dacă versiunea cu facelift nu este echipată cu faruri full-LED; cel mai bine, arunci o privire aerisirii inferioare, al cărei look este mai elaborat pe varianta modernizată), un Serie 7 facelift este la fel de promițător pentru doritorii de high-tech și rafinament ca și cele mai recente apariții din segment.

Ei, sigur nu este peste Mercedes S-Klasse, nu?

Probabil că nu, dar calitatea materialelor și finisărilor este vizibil (și tactil) superioară, iar șoferul și pasagerul din dreapta călătoresc pe scaune mai atent studiate din punct de ergonomic (ca de obicei, pe lista cu opționale se găsesc și alte tipuri, de la cele sport pentru cei care rezonează cu motto-ul companiei și până la “specialistele” relaxării, cu reglaje pe multiple direcții, ventilație și masaj). Apoi, luăm la “puricat” catalogul unui model fabricat din 2012 încoace și descoperim nouăți precum instrumentarul digital cu grafice 3D și informații personalizate, tehnologia Night Vision cu funcție de recunoaștere și avertizare a pietonilor, sistemul de navigație Professional cu afișaj 3D, sistemul de entertainment pentru locurile din spate cu ecrane de 9,2 inch, sistemul audio Bang & Olufsen cu 16 difuzoare (1.200 W) și, așa cum spuneam mai devreme, blocurile optice frontale cu tehnologie full-LED.

Nu trebuie uitate testele publicațiilor de specialitate, care atestă afirmațiile mapei de presă cu privire la progresul în materie de confort și silențiozitate. În condițiile în care, bineînțeles, valorile tradiționale BMW – manevrabilitate și ținută de drum de top – au rămas nealterate.

bmw serie 7 second-hand

OK, m-ai convins, dar ce cumpăr: nou sau second-hand?

Nu vom da acum un răspuns categoric, ci te vom lăsa să te convingi singur. Înainte de toate, însă, o să-ți spunem un mic secret: și alte modele din gama de lux au o rată de depreciere considerabilă, dar a lui BMW Serie 7 este de-a dreptul teribilă. Altfel spus, poți cumpăra un exemplar puțin rulat la preț de Serie 3 bine echipat. Bineînțeles, pentru a avea o imagine cât mai clară a situației, trebuia să aflăm, mai întâi, cât costă un exemplar nou.

Pentru asta am accesat, ca de obicei, site-ul oficial al producătorului, unde fișa prețurilor și echipamentelor furnizează un răspuns fără echivoc: cea mai accesibilă versiune a modelului studiat, 730d, are un preț de pornire de 68.200 de euro + TVA. Sau, dacă luăm în considerare suma cuvenită Statului, aproape 85.000 de euro. Ce primești de acești bani? Destule, dar nici pe departe totul. Tapiseria din piele (Dakota) este dotare standard, la fel ca și majoritatea sistemelor de siguranță pasivă; apoi, remarcăm o mână de sisteme de asistență (printre care cel de parcare și tempomatul adaptiv cu funcție de frânare), scaunele încălzite cu memorie, sistemul de navigație Professional și suspensia pneumatică pentru puntea spate. Atât, dintre cele care contează; despre restul poți citi aici: BMW Serie 7 dotări.

Să nu uităm și câteva date de natură tehnică: propulsorul Euro 5 de fix 2.993 cmc (timbrul de mediu: aproximativ 312 euro; impozit anual: circa 2.155 de lei, la nivelul municipiului București) dezvoltă 258 CP și 560 Nm/1.500 rpm, pentru un 0-100 km/h în 6,1 secunde și o viteză maximă de 250 km/h. Consumul mediu, în buna tradiție a recentelor modele BMW, este excepțional, cifra oficială fiind de 5,6 litri/100 km; având în vedere calibrul mașinii și performanțele, chiar și un apetit cu 2-3 litri mai mare ar fi fost, în mod obiectiv, absolut rezonabil.

Acestea fiind spuse, să vedem ce am găsit la dealerii germani, ținând cont de faptul că am cercetat doar ofertele acelor firme care pot fi considerate de încredere (așadar, nu intră în discuție dealerii “de cartier”, unde, deseori, riscul este chiar mai mare decât în cazul achiziției de la persoane private).

BMW 730d xDrive – 50.412 euro*

bmw serie 7 second-hand

Prima înmatriculare: iunie 2013
Rulaj: 22.200km
Timbrul de mediu: aproximativ 272 de euro

Dotări opționale (selecție):

  • Pachet Exclusive (include tapiserie din piele Merino, volan sport îmbrăcat în piele, funcție Soft-Close pentru portiere, cameră video pentru marșarier, scaune față confort, bord finisat cu piele, faruri LED adaptive, asistent de fază lungă, Head-Up Display, conectivitate extinsă pentru smartphone, ornamente BMW Individual Piano Black, scaune spate reglabile electric și încălzite, climatizare cu patru zone) – 4.638,71 de euro*
  • Pachet Innovation – 2.997,58 euro*
  • Sistem Driving Assistant Plus (include sistemul Collision Warning, sistemul de avertizare la schimbarea benzii fără semnalizare și tempomatul adaptiv cu funcție stop & go) – 2.164,52 euro*
  • Volan încălzit – 229,03 euro*
  • Sistem de informare a limitelor de viteză – 271, 77 de euro*
  • Sistem audio Bang & Olufsen – 4.201,61 de euro,*
  • Conexiune Internet – 84,68 de euro*
  • BMW Apps – 127,42 de euro*

*- prețuri fără TVA

Avantaje client second-hand: istoric de service complet, garanție.

Așadar, socoteala este simplă: în schimbul a aproape 50.500 de euro fără TVA, bani suficienți doar pentru un BMW 330d xDrive nou decent echipat, primești un 730d xDrive configurat așa cum ar trebui să fie orice limuzină de lux respectabilă (apropo, prețul de bază al unei versiuni “integrale” este de 70.950 de euro fără TVA, cu 2.750 de euro mai mare decât al modelului cu tracțiune spate). Doar echipamentele selectate de noi implică un supliment de aproape 15.000 de euro, care ar duce prețul mașinii noi la aproape 86.000 de euro fără TVA.

Cireașa de pe tortul acestui minunat 730d xDrive (te asigurăm că nu e singurul, ci doar unul al cărui habitaclu, pur și simplu, ne-a făcut cu ochiul) abia acum vine: potrivit informațiilor menționate de dealer, prețul de nou al limuzinei a fost de, atenție, 125.560 de euro cu TVA-ul german. Altfel spus, puțin peste 105.512 euro fără TVA (în țara lui Goethe, TVA-ul are valoarea de 19%). O devalorizare catastrofală, fără doar și poate, dar care pe care a suportat-o deja altcineva. Concluzia nu poate fi decât una singură…

bmw serie 7 second-hand

De final

Ceva ne spune că te așteptai la un asemenea deznodământ; pe de altă parte, suntem gata să pariem că nu anticipai un asemenea “scor”. La propriu, dar și la figurat. Adevărul este că un discount de peste 52% din prețul inițial, după numai un an de existență și puțin peste 22.000 km parcurși este imposibil de ignorat, în condițiile în care garanția poate fi extinsă. Cât despre comparația cu modelul nou, ce să mai vorbim: costul exemplarului second-hand, în condițiile de echipare deja descrise, este cu aproape 18.000 de euro mai mic(!) decât al celui mai accesibil Serie 7.

Nu o spunem noi, ci o confirmă piața: pur și simplu, când vine vorba despre mașini de lux, cu greu se justifică achiziționarea unui vehicul nou. Desigur, un automobil cu zero kilometri oferă și unele avantaje, însă, în condițiile economisirii unor sume atât de mari, aproape că ajungem să le considerăm simple capricii. Cel puțin, acesta este cazul lui BMW Serie 7 – o limuzină de lux, cu prețuri entry-level.

Surse: BMW Romania, mobile.de

Update 16/09/2014: Alternativa BMW 750d xDrive

Ne-am gândit mai bine și, inevitabil, am ajuns la următoarea întrebare: dacă ai deja cei aproape 70.000 de euro pentru achiziționarea unui BMW 730d nou, dar nu ești neapărat interesat să faci economii? Ei bine, în acest caz, îți propunem ceva cu adevărat special: un model 750d xDrive, limuzina cu cel mai puternic motor diesel din lume.

Ai la dispoziție 381 CP și 740 Nm, dezvoltați de același turbodiesel de trei litri (de data aceasta, ajutat de un sistem de supraalimentare cu trei turbine), iar rezultatele se văd imediat: sprintul 0-100 km/h durează doar 4,9 secunde – teritoriul modelelor sport cu pretenții. În schimb, la un șofat normal, consumul mediu se menține la cote absolut decente, bavarezii declarând o cifră oficială de 6,4 litri/100 km.

Un BMW 750d xDrive nou are un preț minim de 85.300 de euro fără TVA, dar noi nu vom exemplifica un model obișnuit, cu distanță normală între punți, ci top-modelul cu ampatament lung. Care, de nou, este și mai scump: 87.700 de euro fără TVA. Exemplarul găsit are o vechime de fix un an și doar 15.850 km rulați, provenind de la un dealer BMW; evident, echiparea este una de excepție, astfel că vorbim, din nou, despre un discount incredibil: de la 126.740 de euro fără TVA, la actuala valoare de 70.336 de euro fără TVA. Te scutim noi de calcule, pentru a avea timp să citești informațiile de mai jos: la o asemenea mașină, faci o economie de 44,5%.

BMW 750d xDrive – 50.412 euro*

BMW Serie 7 second-hand

Prima înmatriculare: septembrie 2013
Rulaj: 15.850 km
Timbrul de mediu: nu se plătește (Euro 6)

Dotări opționale (selecție):

  • Sistem de încălzire auxiliar – 1.315,32 de euro*
  • Pachet Exclusive (include tapiserie din piele Merino, volan sport îmbrăcat în piele, funcție Soft-Close pentru portiere, cameră video pentru marșarier, scaune față confort, bord finisat cu piele, faruri LED adaptive, asistent de fază lungă, Head-Up Display, conectivitate extinsă pentru smartphone, ornamente BMW Individual Piano Black, scaune spate reglabile electric și încălzite, climatizare cu patru zone) – 4.638,71 de euro*
  • Pachet Innovation – 2.997,58 euro*
  • Sistem Driving Assistant Plus (include sistemul Collision Warning, sistemul de avertizare la schimbarea benzii fără semnalizare și tempomatul adaptiv cu funcție stop & go) – 2.164,52 euro*
  • Sistem Dynamic Drive – 2.266,13 euro*
  • Sistem Night Vision – 1.952,42 de euro*
  • Sistem de entertainment pentru locurile din spate – 2.121,77 de euro
  • Volan încălzit – 229,03 euro*
  • Funcție TV – 1.061,29 de euro*
  • Sistem de informare a limitelor de viteză – 271,77 de euro*
  • Sistem audio Harman Kardon – 1.095,16 euro,*
  • Conexiune Internet – 84,68 de euro*

*- prețuri fără TVA

Avantaje client second-hand: istoric de service complet, garanție, vehicul de nefumător.

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array