BMW Vision Future Luxury Concept: solul viitorului “Şapte”

Am auzit cu toții, în ultimele luni, zvonurile conform cărora BMW pregătește lansarea unei noi clase în portofoliul propriu de modele, ce va purta numele “Serie 9”. Paradoxal, noua limuzină ar trebui să fie (și) un rival pentru Rolls-Royce, folosind, în același timp, platforma de construcție a viitorului Phantom. Ei bine, bavarezii au prezentat ceva pe această temă, dar – ceva în genul glumelor cu Radio Yerevan – conceptul BMW Vision Future Luxury Concept prefigurează o limuzină, doar că nu Serie 9, ci… următorul Serie 7.

Noua creație a “studiourilor” din München este dotată cu tot ce are mai bun BMW în materie de tehnologie, fie că vorbim despre materialele utilizate pe scară largă (aluminiu, fibră de carbon etc.), fie că ne referim la sistemele de comunicații și multimedia sau la cele de asistență. Iar, în ceea ce privește designul, BMW VFLC (vom folosi acronimul, de preferat în acest context), are cu siguranță cea mai impunătoare parte frontală din întreaga istorie a conceptelor prezentate de bavarezi. Să-l analizăm mai în amănunt…

bmw vision future luxury concept

Zorii unei noi ere de design

“Tehnologia inovatoare și luxul modern au fost întotdeauna părți esențiale în ADN-ul brandului BMW,”, spune Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design. “Folosim proiecte revoluționare precum Vision Future Luxury Concept pentru a arăta lumii către ce tindem cu aceste teme și, în același timp, pentru a găsi inspirație și motivație. Cu tehnologii inovative și calitate în fiecare detaliu, conceptul duce luxul modern, logic, către o nouă etapă”.

Dacă folosind exprimarea lui Karim Habib, Head of BMW Design, BMW Vision Future Luxury este “mesagerul filozofiei noastre asupra luxului modern, în care tehnologia joacă un rol esențial. Inovațiile oferă o nouă experiență multidimensională, ce include sistemele inteligente de iluminat, un design interior avansat și o nouă interfață revoluționară cu utilizatorul.”

Lăsând superlativele limbajului de marketing la o parte, trebuie recunoscut faptul că VFLC are un aspect exterior foarte plăcut, demn de categoria din care va face parte viitoarea generație Serie 7. Subiectiv vorbind – şi trecând peste zvonurile ce ar plasa modelul drept un concurent pentru Rolls-Royce (cum fosta marcă britanică este deținută tot de BMW, ar fi o “manevră” nu foarte inspirată) –, viitoarea navă-amiral, cu majoritatea liniilor VFLC grefate pe caroseria sa, ar da, din 2016, o lovitură puternică eternilor rivali, Mercedes și Audi.

bmw vision future luxury concept

Pentru acest concept, BMW a preferat să adopte o linie de coupe cu patru portiere (în mare vogă în ultimii ani, atât la bavarezi, cât și la casele rivale), subliniată de vopseaua specială, denumită Liquid Platinum Bronze. Un aspect remarcabil pentru industria auto modernă este faptul că designul lateral al limuzinei a fost desenat manual și nu de un computer, bavarezii preferând să adopte un stil emoțional. De asemenea, de o abordare deosebită au beneficiat şi oglinzile exterioare, al căror element de prindere este parte a ornamentului cromat de pe portiere. Astfel, s-a obținut un efect de “plutire” foarte interesant.

Utilizarea materialelor ușoare despre care pomeneam mai sus a mai avut un avantaj, de care BMW a profitat din plin: fibra de carbon, din care este confecționat “stratul de bază” al elementelor de caroserie, a fost utilizată și la construcția stâlpului B, lucru ce a permis obținerea unui element structural mai scurt și totuși rezistent. De altfel, portierele nu exercită niciun fel de presiune asupra acestei componente, cele din spate având balamalele pe stâlpul C (așa-numitele “suicide-doors”, pe a căror denumire nu vom insista), în stilul lui i3.

În ceea ce privește spatele mașinii, utilizarea tehnologiei OLED a permis ca tradiționalele stopuri în formă de “L” să capete o linie foarte dinamică. De ce OLED (de la Organic LED)? Pentru că tehnologia înlobează un layer de semiconductor organic poziționat între doi electrozi, stratul emițător de lumină fiind de 400 de ori mai subțire decât un fir de păr. În plus, nu necesită elemente reflectorizante pentru a obține dispersia necesară, oferind noi posibilități de a utiliza lumina atât în interiorul, cât și în exteriorul unui automobil. Între timp, sub capotă…

bmw vision future luxury concept

Putere electrică

Deocamdată, BMW nu a prezentat informații oficiale referitoare la propulsia conceptului, însă emblema eDrive de pe portbagaj, probabil, nu a fost pusă acolo degeaba și la întâmplare. Pe de altă parte, faptul că mașina prezentată la Beijing Auto Show are și evacuări de eșapament sugerează faptul că, dinaintea parbrizului, stă ascuns un sistem hibrid de tip plug-in. Un alt capitol la care viitoarea Serie 7 va puncta, anticipăm noi, foarte bine, tinând cont de experiența fericită din cazul lui BMW i8.

Interfață avansată

Vision Future Luxury a primit, așa cum se poate observa și din fotografii, o nouă interfață mașină-șofer, ce oferă o integrare îmbunătățită a serviciilor BMW ConnectedDrive. Șoferul este înconjurat de un set de trei display-uri aparent întrepătrunse, ce creează atmosfera tipică cockpit-urilor BMW.

Display-ul din partea stângă prezintă, în principal, informații legate de starea automobilului, iar ecranul din centru afișează vitezometrul, turometrul și alte câteva date ce sunt oferite doar atunci când este cazul (bavarezii le numesc “context-adaptive supplementary data”). Pe Driver Information Display, poziționat în partea dreaptă a volanului, sunt afișate datele sistemului de infotainment, iar afișajul este touch-sensitive. Pentru toate aceste informații, șoferul are și posibilitatea de control vocal, existând în plus opțiunea de a le afișa inclusiv pe head-up display.

Pentru pasagerul din dreapta există un display dedicat, pe și prin care pot fi accesate aplicații BMW ConnectedDrive Luxury Concierge – comandarea biletelor la operă, de exemplu, se poate face în acest mod. Funcțiile relevante pot fi accesate de pasager fie prin intermediul butonului iDrive, fie prin interfața touch-sensitive.

bmw vision future luxury concept

Ride like a king

Nu trebuie uitat faptul că Serie 7 se adresează, potrivit bavarezilor, oamenilor de succes, indiferent de forma pe care ar lua-o acesta. De aceea, pentru cele două locuri individuale din spate, Vision Future Luxury oferă o pereche de display-uri și o tabletă detașabilă ce pot, de asemenea, accesa funcțiile mașinii și serviciile ConnectedDrive. Orice informații, de la date legate de călătorie (viteza de deplasare, timpul rămas până la destinație etc) și până la serviciile de concierge pot fi afișate și aici. Este de asemenea posibilă accesarea online de conținut multimedia – video, music streaming, jocuri online.

bmw vision future luxury concept

BMW Vision Future Luxury Concept: viitorul acum

Deși un concept-car, BMW Vision Future Luxury oferă câteva informații importante despre cum vor evolua produsele bavarezilor în următorii ani. Deși, cel mai probabil, vom vedea primele aplicații ale noilor tehnologii pe viitoarea Serie 7, nu este exclus ca și modelele mai mici să beneficieze, la rându-le, de noutăți.

Dintre acestea, utilizarea fibrei de carbon și a aluminiului pe scară largă are cel mai ridicat potențial, mai ales puse în contextul reducerii consumului de combustibil și a “curentului eco”, caracteristic mărcii germane în ultimii ani. De asemenea, evoluțiile din domeniul ConnectedDrive vor fi și ele implementate extrem de rapid, atât pe gama “mainstream”, cât și pe liniile “i”.

Sursa: BMW

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array