Brabus 850 Shooting Brake Biturbo 4Matic: adio, în 3 secunde

Îi poţi atribui lui Brabus 850 Shooting Brake Biturbo 4Matic cele mai contradictorii epitete şi nici un critic literar nu va avea vreo problemă cu asta, atâta vreme cât are la îndemână fişa tehnică a maşinii. Totuşi, mult mai simplu este să spui, din capul locului, cu cine ai de-a face: noul deţinător al titlului de cel mai rapid combi din lume.

Cunoscătorii ştiu de ce este capabil tunerul din Bottrop, dar nici măcar ei n-au fost pregătiţi pentru asta: un “tun” pentru cinci oameni-ghiulea (şi bagajele lor), modelat astfel încât să semene cu un Mercedes CLS Shooting Brake. Serios, nu ne imaginăm alt dispozitiv în stare să catapulteze cinci oameni până la 100 km/h cu asemenea repeziciune, cele 3,1 secunde necesare atingerii pragului fiind imposibile chiar şi pentru unele supercar-uri consacrate.

Cum ajunge însă un combi de peste două tone să umilească un Ferrari 458 Italia între două semafoare (italianul face „suta” în 3,4 secunde)? Simplu: cu uz de forţă. Obscen de multă forţă. Teoretic, undeva sub caroseria musculoasă, asortată cu elemente de avertizare specifice tunerilor (prize de aer hulpave, roţi dolofane – apropo, jantele au 20 de inch –, evacuări sinistre etc), se ascunde mecanica lui CLS Shooting Brake 63 AMG 4Matic; practic, Brabus 850 Shooting Brake 6.0 Biturbo 4Matic nu prea mai are nimic în comun cu originalul.

Pe scurt, cilindreea motorului V8 bi-turbo a crescut de la 5,5 la şase litri, turbocompresoarele de serie au lăsat locul unora speciale, dezvoltate in-house, instalaţia de admisie a fost reproiectată, iar managementul electronic a fost modificat în vederea maximizării performanţelor şi armonizării cuplului motor pe întreaga plajă de turaţie.

Traducerea “numerică” a celor descrise anterior este următoarea: 850 CP/5.400 rpm, 1.450 Nm/2.500-4.500 rpm (în setarea finală, cuplul este limitat la 1.150 Nm, pentru a proteja componentele transmisiei). Deci, cu 325 CP şi 450-750 Nm mai mult decât ceea ce oferă CLS Shooting Brake 63 AMG 4Matic. Şi, toate acestea, în condiţiile unei garanţii de trei ani sau 100.000 km…

Din păcate, Brabus, nu a furnizat şi o cifră finală referitoare la viteza maximă; în schimb, a ţinut să precizeze că elementele aerodinamice ale lui Brabus Rocket 800 – un Mercedes CLS 63 AMG capabil să depăşească, atenţie, 370 km/h – au fost grefate şi pe caroseria lui 850 Shooting Brake 6.0 Biturbo 4Matic. Trage singur concluziile…

Sursa: Brabus

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array