Ce curs de conducere defensivă alegi? 3,5 sfaturi utile

Prin acest articol, vrem să-ţi oferim 3,5 sfaturi utile, care te vor ajuta să alegi ce curs de conducere defensivă este potrivit nevoilor tale.

Eşti proaspătul proprietar al unei maşini sport sau supersport şi vrei să-i exploatezi capacităţile cum se cuvine?

Ai două opţiuni: te poţi încrede în abilităţile tale de şofer, însă poţi avea surprize neplăcute, sau le poţi îmbunătăţi, participând la un curs de conducere defensivă. În cadrul lui, vei învăţa să adaptezi tehnicile de pilotaj derivate din motorsport la conducerea de zi cu zi.

Asta se va traduce în reacţii corecte şi rapide în caz de pericol, respectiv în capacitatea de a exploata resursele dinamice şi de putere pe care le ai la dispoziţie. Tu şi familia ta veţi fi mult mai în siguranţă şi te vei bucura pe deplin de noua ta achiziţie.

Pentru a face alegerea optimă, sunt 3 aspecte de care trebuie să ţii cont:

1. Cine va fi instructorul tău?
2. Ce se va preda şi pe ce maşini vei exersa?
3. Unde se află şcoala de conducere defensivă?

Înainte de a le detalia, se impun câteva precizări. Cursul de conducere defensivă NU trebuie confundat cu cel de pilotaj. Deşi acesta din urmă sună mai atractiv, mai tentant, realitatea este că el „clădeşte” pe cunoştinţe dobândite la un curs de conducere defensivă.

Apoi, dacă nu intenţionezi să participi des la evenimente organizate pe circuite (aşa-numitele „track days”, în engleză) sau să devii pilot profesionist, absolvirea unei şcoli de pilotaj este, practic, inutilă.

Mai mult, cursurile de pilotaj sunt semnificativ mai scumpe şi, în lipsa unei baze solide, rişti să-ţi iroseşti banii şi timpul instructorilor degeaba.

Acestea fiind zise, să le luăm pe rând.

1. Mai multe „nume grele” din motorsportul românesc se ocupă şi cu predarea de cursuri de conducere defensivă. Titi Aur are propria şcoală de conducere defensivă şi pilotaj, Bogdan Marişca, Marco Tempestini, Danny Ungur, Vlad Cosma şi Sebastian Itu activează în cadrul Napoca Rally Academy, în timp ce George Grigorescu şi Edwin Keleti au organizat evenimente similare sub egida Qualians.

După cum vezi, oferta este destul de variată şi faptul că ai ocazia să înveţi de la pilotul preferat este cu siguranţă un mare plus.

Totuşi, informează-te temeinic înainte de a lua decizia finală, pentru că, de exemplu, Titi Aur nu figurează în lista instructorilor din cadrul şcolii pe care o patronează.

2. Anumite cursuri de conducere defensivă se axează doar pe „reducerea accidentelor şi pe exploatarea eficientă şi economică a autovehiculelor”. Altele includ şi un modul de „conducere sportivă”. Este de dorit o combinaţie a celor două elemente.

De asemenea, evită cursurile de doar o zi. Ţi se va preda o cantitate mare de informaţii teoretice şi practice, pe care oricum nu le vei putea asimila 100%, deci niscaiva timp în plus nu strică.

Nu neglija partea teoretică. Lucrurile „mărunte”, cum ar fi poziţia corectă la volan, contează mult mai mult decât ai crede. Alege un curs care se ocupă intensiv şi cu aceste aspecte.

Maşinile pe care vei exersa sunt la fel de importante. În cazul ideal, ţi se va da ocazia să conduci maşini cu tracţiune faţă, spate şi integrală, respectiv să foloseşti diferite simulatoare. De exemplu, şcoala lui Titi Aur îţi pune la dispoziţie, printre altele, simulator de tamponare, simulator de răsturnare şi simulator de control al maşinii aflate în derapaj.

3. La un cost mediu de aproximativ 500 euro/persoană, cursul de conducere defensivă nu este tocmai ieftin. Iar, dacă trebuie să parcurgi şi o distanţă mare până la cea mai apropiată bază de antrenament, lucrurile se complică.

Din fericire, soluţii există. Napoca Rally Academy are 3 astfel de baze, în Cluj-Napoca, Sibiu şi Bucureşti, în timp ce şcoala lui Titi Aur dispune inclusiv de un centru mobil, ceea ce îţi permite să alegi soluţia optimă şi din acest punct de vedere.

La final, vrem să-ţi mai atragem atenţia asupra unui lucru – doar ţi-am promis trei sfaturi şi jumătate, nu?

Ei bine, e foarte important să-ţi laşi ego-ul acasă. Chiar dacă crezi că eşti un şofer bun, sunt şanse foarte mari ca, la finalul cursului, să ţi se confirme exact opusul.

„Femeile au rezultate iniţiale mai bune decât bărbaţii, pentru că sunt dispuse să înveţe. Unii bărbaţi refuză să facă acest lucru, crezând că le ştiu pe toate” – concluzionează articolul celor de la Edmunds, citând un instructor american.

Nu fii acel bărbat.

Sursa: Edmunds

Surse foto: The French Law Office, Morgan Alyx

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array