Devel Sixteen: 5.000 de cai… din Dubai

Odinioară, lunile scurse între două saloane de talie mondială erau mai liniştite. Cu mic, cu mare, producătorii “se păstrau” pentru marile evenimente ale anului, stabilite mai mult sau mai puţin prin tradiţie. Ei bine, singura regulă care funcţionează acum pare a fi următoarea: cu cât mediul este mai propice expunerii unor noutăţi şocante – a se citi densitatea milionarilor pe kilometru pătrat este mai mare –, cu atât cresc şansele să vă prezentăm un monstru precum cel din imagini. Numele său? Un foarte anonim Devel Sixteen. Locul de debut? Salonul Auto de la Dubai.

Desigur, internetul musteşte de hypercar-uri create în jurul unor cifre obscene, rămase totuşi la stadiul de desen pe o planşă prăfuită; bolidul din imagini, însă, este cât se poate de real. Nu i-a auzit nimeni motorul duduind sub caroseria cu faţă de Lamborghini Veneno şi profil de Pagani Zonda, dar l-a putut atinge, simţi, filma. Iar designul, în ciuda faptului că e un spectacol în sine, nu este nici pe departe atracţia principală a show-ului.

Oh, nu – pentru asta, trebuie să citeşti câteva cifre de pe peretele standului. Care, incluse în aceeaşi frază sau text scurt, nu au absolut nici o logică. De exemplu, cea referitoare la potenţial: 5.000 CP (cincimiicaiputere), dezvoltaţi de un agregat cu 16 cilindri (încă nu am aflat nimic despre cilindree). De cinci ori mai mare decât a unui Bugatti Veyron, de aproape 10 ori mai mare decât a unui Audi R8 V10. Şi destul de apropiată de cea a unui dragster.

Apoi avem acceleraţia 0-100 km/h: 1,8 secunde. N-are rost să iei site-urile la puricat: cu excepţia unor fuzee modificate pentru liniuţe, nu vei găsi ceva mai rapid. Şi, cu siguranţă, nu vei găsi nimic care să se apropie măcar de valoarea trecută în dreptul vitezei maxime: 560 km/h. Serios, pentru ceva echivalent, va trebui să deschizi o carte despre istoria aeronauticii…

Ar mai fi ceva de spus despre discurile de frână, ce par a fi mult prea mici pentru a-l opri pe Devel Sixteen; acum, însă, a venit vremea să punem cireaşa pe tortul supersportivei. Iar aceasta nu vizează vreo performanţă anume, ci pur şi simplu originea companiei producătoare. Doamnelor şi, mai ales, domnilor, Defining Extreme Vehicles Car Industry LLC este din Dubai! Nu dintr-un sătuc de pe lângă Modena, nu din însorita Californie, nici de prin preajma unei autostrăzi germane. Din Dubai – emiratul care, înainte să devină Mecca comerţului cu supercar-uri, atrăgea, cu precădere, amatorii curselor de cămile.

Printre atâtea informaţii aburind a farse, avem totuşi şi ceva de bun-simţ: în ciuda ambiţiilor fabricantului, Devel Sixteen nu va întreprinde prea curând o tentativă de record mondial. Motivul? Ni-l spune chiar Mohammad Al Attar, unul din patronii Defining Extreme Vehicles Car Industry LLC: “Nu există anvelope care să suporte viteza maximă pe care această maşină o poate atinge. Am discutat cu diverse companii de profil şi am contactat inclusiv furnizori din industria aeronautică, însă fără succes”. Oare de ce nu ne miră…

Concluzie

Sinceri să fim, nu ştim ce să credem. Instinctul ne spune să-l sugerăm pe Devel Sixteen unei edituri specializate în romane SF; pe de altă parte, faptul că nu poate dovedi performanţele nu înseamnă că acestea nu există. În definitiv, banii pot rezolva orice, iar oamenii de afaceri din Dubai îi întorc cu lopata. O dilemă grea, la a cărei rezolvare te invităm să participi.

Surse: Shmee150, Emirates 24/7, Worldcarfans

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array