G-POWER M5 HURRICANE RR Touring: a doua şansă

BMW E61 M5 Touring a debutat în 2007, fiind a doua versiune M a lui Serie 5 Touring, după E34. A fost „arma” bavarezilor contra lui Audi RS6 Avant şi Mercedes-Benz E 63 AMG T-Modell. Sunt mulţi care oftează şi azi după propulsorul aspirat V10 de 5 litri, care dezvolta 507 CP. BMW M5 E61 are încă mulţi fani, printre ei şi oamenii de la G-POWER, care au decis să aniverseze 30 de ani de existenţă cu realizarea unei versiuni extreme a rapidului break german. Numele ei: G-POWER M5 HURRICANE RR Touring.

La început, a fost un M5 sedan de record mondial…

Cei de la G-POWER au o relaţie specială cu M5 E61. În 2010, au intrat în Cartea Recordurilor cu cel mai rapid sedan din lume: un model M5 care a atins o viteză de 367,4 km/h. Tot ei şi-au îmbunătăţit recordul acum doi ani, cu G-POWER M5 HURRICANE, actuala performanţă măsurând 372,1 km/h.

g-power m5 hurricane rr touring

…urmat de G-POWER M5 HURRICANE RR Touring

Ultima evoluţie a programului pentru M5 E61 se numeşte „GP Edition 30 Years”. Care vizează modelul combi. Pachetul include două compresoare mecanice ataşate propulsorului V10, rezultatele fiind impresionante. Modificările au adus un plus de 313 CP şi 270 Nm, raportat la versiunea de serie. Aşadar, motorul dezvoltă 820 CP la 7.500 rpm şi 790 Nm la 5.000 rpm. Modelul produs de G-POWER a intrat în Cartea Recordurilor drept cel mai rapid break, cu o viteză maximă de 362 km/h.

M5 HURRICANE RR Touring a mai stabilit câteva recorduri pentru clasa sa: 0-100 km/h în 4,4 secunde, 0-200 km/h în 9,5 secunde şi 0-300 km/h în 25,6 secunde.

Per total, programul dezvoltat de G-POWER pentru BMW M5 E61 are şase stagii. Pachetul de bază costă 7.300 de euro şi presupune creşterea puterii de la 507 CP la 560 CP. Apoi, următorul pas este reprezentat de kit-ul G-POWER Mono-Kompressor, ce implică, de asemenea, un singur compresor mecanic (ASA T1-724), putând fi achiziţonat în patru versiuni de putere: 600 CP, 620 CP, 640 CP şi 700 CP.

Versiunea de top, cu două compresoare ASA T1-316, duce puterea maximă la cei 820 CP amintiţi.

g-power m5 hurricane rr touring

G-POWER promite atât fiabilitate, cât şi un preţ redus pentru aceste kit-uri, datorită producţiei de serie a componentelor utilizate. De exemplu, tuner-ul a montat peste 150 de propulsoare V10 supraalimentate sub capota lui M3 V10 Bi-Kompressor. Vorbim despre un model căruia i-a fost schimbat motorul şi pentru care preparatorul a oferit, bineînţeles, garanţie.

În mod evident, modificările aduse versiunii de top nu vizează doar propulsorul. G-POWER M5 HURRICANE RR Touring este echipat cu jante de 20 de inch, model Silverstone RS, încălţate cu pneuri Michelin Pilot Sport (255/35 ZR 20 în faţă, 285/30 ZR 20 în spate).

La nivelul şasiului, G-POWER a instalat propriul set de arcuri/amortizoare (G5-RS), suspensia oferind nouă trepte de ajustare a compresiei şi detentei. În plus, există infinite posibilităţi de adaptare a gărzii la sol.

Sistemul de frânare înglobează discuri de 396 mm pe puntea faţă şi etriere cu 6 pistonaşe, iar pe puntea spate avem discuri de 380 mm, deservite de etriere cu 4 pistonaşe. Astfel, se asigură o decelerare constantă de 1G. Opţional, poate fi comandat un sistem de frânare cu discuri carbon-ceramice, mai uşoare cu 50% şi, evident, mult mai durabile.

g-power m5 hurricane rr touring

Un interior complet nou

Designerii G-POWER au îmbrăcat întreg interiorul în piele şi Alcantara, dorind să arate că „există viaţă” şi după BMW Individual. Nu vorbim de o retapiţare a interiorului, ci de o „redesenare” a profilelor scaunelor şi banchetei spate, fapt care conferă o nouă personalitate habitaclului. Tuner-ul a mers până într-acolo, încât a îmbrăcat în piele inclusiv covoraşele de la interior şi podeaua portbagajului.

Modificările aduse interiorului vizează şi sistemul de infotainment, care mai are puţine în comun cu cel de serie. Sistemul audio a primit un upgrade major, în timp ce scaunele au, pe spătare, două tablete iPad. Din plafon poate fi coborât un monitor care, în realitate, este un sistem Apple cuplat cu un Apple TV.

În versiunea de top (prezentă şi în galeria noastră foto), G-POWER M5 HURRICANE RR Touring are un preţ de 242.016 euro, adică de-a dreptul prohibitiv. Cu toate acestea, tunerul german are câte ceva pentru fiecare client BMW şi, ca atare, poţi găsi un produs de-al său şi la preţuri mai mici.

g-power m5 hurricane rr touring

Concluzie

Revenind la G-POWER M5 HURRICANE RR Touring, el este doar un exerciţiu de imagine. Adică, ceva în ce se poate transforma BMW-ul din garajul tău.

Dacă nu deţii un M5 E61, mai există şi varianta achiziţionării unui exemplar second-hand şi apoi customizarea acestuia. Este una dintre soluţiile care pot conduce la economii serioase, în condiţiile în care devii posesorul unui model a cărui devalorizare a suportat-o altcineva.

În plus, având în vedere magnitudinea modificărilor efectuate, maşina rezultată va fi suficient de rară şi de specială încât să devină o investiţie, „blindată” şi de faptul că G-POWER oferă garanţie completă.

Sursa: G-POWER

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array