Maserati Alfieri: Tur de forţă pentru centenarul Maserati

Este extrem de uşor să construieşti un concept-car care să lase cu gura căscată „mulţimea” ce onorează saloanele auto (inclusiv agenţiile mass-media). În definitiv, nu trebuie să ţii cont de standardele de siguranţă activă şi pasivă, aşa cum se întâmplă cu maşinile „road-legal”; ca atare, singurele bariere rămase sunt cele ale imaginaţiei şi… cele impuse de timpul rămas până la următorul mare salon. În cazul lui Maserati Alfieri, însă, există o diferenţă: vorbim despre un prototip complet funcţional, iar versiunea de serie va fi disponibilă peste 24-28 de luni!

Cu cine se bate?

Dacă te-am lăsat mască, înseamnă că fabricantul italian şi-a atins scopul: în definitiv, Alfieri este şi o demonstraţie de forţă, un fel de „nu uitaţi, poate că acum facem sedan-uri, dar avem o bogată istorie în segmentul coupe 2+2”. În versiunea de serie, GT-ul va fi un rival de temut pentru Jaguar F-Type Coupe şi, extrem de important, modelul care i-ar putea permite lui Maserati, în sfârşit, să depăşească cifra „magică” de 50.000 de maşini vândute anual.

În continuare, acesta rămâne un plan foarte ambiţios, ce presupune vânzarea a de trei ori mai multe autoturisme faţă de anul trecut. Pe de altă parte, având în vedere că Maserati va lansa, în toamna acestui an, SUV-ul Levante (ale cărui vânzări sunt estimate la 25.000 de unităţi anual), „target-ul” pare realizabil.

Design

Revenind la concept, vizitatorii salonului elveţian au putut remarca, după mângâierea caroseriei (da – pentru un „petrolhead”, liniile inspirate de Maserati A6 GCS by Pininfarina, prezentat în 1954, pot avea acest efect), designul minimalist al interiorului.

maserati alfieri

Există două elemente centrale: un ecran multimedia TFT, montat pe consola centrală, şi „perechea” sa din spatele volanului, substituent al cadranelor analogice. Astfel, viteza de deplasare, regimul motorului şi alte câteva informaţii esenţiale sunt afişate prin intermediul unor indicatoare digitale rotative, cifrele fiind subliniate în cel mai pur stil Apple.

În ceea ce priveşte aspectul habitaclului, mocheta de pe podea are o culoare ce imită fierul oxidat, în timp ce inserturile scaunelor profilate, mânerul schimbătorului de viteze şi rama ceasului de pe consola centrală sunt fabricate din aluminiu de înaltă densitate, finisat manual şi eloxat în culoarea cuprului. Toate celelalte elemente din aluminiu, inclusiv pedalele, clapetele pentru schimbarea vitezelor şi „braţele” volanului sunt, de asemenea, prelucrate şi finisate manual, dar eloxate în culoarea paladiului.

Referindu-se la maşina care a preluat prenumele unuia dintre cei trei fraţi Maserati – fondatori ai companiei, la Bologna, în 1914 –, Lorenzo Ramaciotti, şeful echipei de designeri, declară: „Alfieri este un punct de tranziţie între cei 100 de ani de istorie şi viitorul ce se deschide înaintea noastră. Nu pot spune că vom vedea exact această maşină pe şosele în următorii doi ani (n.r. – noi credem că Marchionne ştie mai bine), dar sunt sigur că vom vedea ceva similar”.

maserati alfieri

Tehnică

Tehnic vorbind, Alfieri este bazat pe Maserati GranTurismo MC Stradale, însă are un ampatament cu 24 cm mai scurt (2.700 mm) şi măsoară 4.590 mm în lungime, 1.930 mm în lăţime şi 1.280 mm în înălţime.

Sub capota prelungă se află un V8 aspirat de 4,7 litri, ce dezvoltă 460 CP/7.000 rpm şi 520 Nm/4.750 rpm, fapt care ne determină să bănuim că versiunea de serie îl va înlocui pe GranTurismo. Oricum, din perspectiva preţului, lucrurile par a fi lămurite: GT-ul din Modena va costa minimum 91.000 de euro, fără taxe.

Sursa: Maserati

Video Maserati Alfieri

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array