Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo: reality show

Totul a început cu un joc. Unul dintre cele mai populare jocuri video dedicate curselor auto, e adevărat, dar totuşi un joc. Îţi vine să crezi sau nu, creatorii seriei Gran Turismo (ajunsă, anul acesta, la cel de-al şaselea episod), au reuşit să încheie o serie de parteneriate cu unele dintre cele mai cunoscute brand-uri auto şi case de design ale planetei, în urma cărora s-au născut mai multe concepte ale unor supercar-uri din viitor. Printre ele, şi Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo.

De ce acest bolid şi nu altul? Simplu: pentru că Mercedes a realizat un model la scara 1:1 şi l-a expus în clădirea Centrului de Cercetare-Dezvoltare din Sunnyvale, California. Apoi, l-a adus şi la Salonul Auto de la Los Angeles. Cu alte cuvinte, maşina există “în carne şi oase”, nu doar în universul virtual al unui joc vândut, până azi, în 70 de milioane de exemplare. Şi acesta este doar începutul, aşa cum vei constata mai târziu; între timp, să vedem cum de-a ajuns să arate aşa.

Designul

Îndepărtează cu grijă straturile de futurism bombastic şi, garantat, vei avea o surpriză: privirile vor mângâia conturul unei maşini sport cât se poate de clasice. Una care împacă de minune o capotă interminabilă, un habitaclu relativ compact şi un posterior scurt, imitând o picătură de apă când este privit din profil (şi orice obiect din metal polişat îţi vine acum în minte, când este admirat din spate).

Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo

Orice altceva pare să aibă minime legături cu modelele sport actuale şi, cu atât mai puţin, cu bolizii Mercedes. Oare? Bosajele monumentale, înălţate pentru a echilibra roţile de o masivitate aproape ridicolă, întreţin nu doar un dinamism brutal, ci trasează, în imaginaţia pasionaţilor, linia de căpătâi a prototipurilor construite pentru recordul mondial de viteză în… perioada interbelică. Gândeşte-te la W125 Rekordwagen şi vei înţelege unde batem.

Apoi, este calandrul decorat cu o gigantică stea în trei colţuri (şi cu o sumedenie de LED-uri), despre care Mercedes spune că este o reinterpretare a grilei lui 300SL – legendarul bolid de curse lansat în 1952. De unde se naşte, natural, următoarea întrebare: “Unde este viitorul?”.

Simplu: în tot ceea ce vezi şi la maşinile de azi ale fabricantului din Stuttgart. Şi în tot ceea ce declară reprezentanţii mărcii că vei vedea în anii ce urmează. Respectiv, look-ul de bijuterie încrustată cu diamante a aceluiaşi calandru (motiv estetic lansat, iniţial, pe CLA), uşile gullwing a la SLS AMG (OK, şi bătrânul 300SL avea o pereche, dar urmaşul său este cel care le-a readus în actualitate), conturul subliniat cu LED-uri roşii, farurile ca nişte lame de bisturiu şi pragurile imposibil de late.

Iar, dacă toate astea nu sunt suficiente, aruncă un ochi la interior. La rându-i, inspirat de lumea curselor. Formula 1, mai exact. Probabil, anul 2215. Protejaţi de “scoicile” roşii, cu tetiere mulate în jurul căştilor, pilot şi pasager privesc un bord ce respectă tematica portierelor. Respectiv, se desfăşoară pe lateralele coloanei de direcţie precum, ai ghicit, două uşi gullwing.

Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo

Între timp, informaţiile privind configuraţia circuitului, viteza de rulare, nivelul turaţiilor motorului şi temperatura lichidelor par să plutească în spatele manşei cu rol de volan, efect furnizat de suportul confecţionat din sticlă. Cât despre setarea temperamentului maşinii, aceasta se poate face manevrând butoanele de pe consola centrală. Surprinzătoare, poate, prin aspectul neobişnuit de organic. O insulă de sensibilitate într-un cub Borg dedicat turului perfect, al cărui piesă centrală este… un V8 bi-turbo.

Propulsia

Da, este vorba de unitatea dezvoltată de AMG pentru purtătoarele logo-ului “63”. În cazul lui Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo, ea dezvoltă 577 CP şi 800 Nm, ceea ce înseamnă că supercar-ul de numai 1.383 kg greutate atinge… nu, Mercedes nu a comunicat nimic în sensul acesta. În definitiv, este “macheta” unui bolid virtual. Ca atare, acceleraţiile de dragster vor fi experimentate doar în universul PlayStation, laolaltă cu mugetul înfiorător al celor opt evacuări. Asta doar dacă nu ai 1,5 milioane de dolari de cheltuit…

Preţul realităţii

Recunoaştem: tot ce ai citit până acum a fost un preambul. Adevărata ştire despre Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo abia acum vine. Dacă rândurile de mai sus descriu un vis prea frumos pentru a fi adevărat, cele care urmează sunt dedicate unui plan ambiţios, în urma căruia uluitorul bolid german va ajunge în… garajele câtorva norocoşi. Cine este iniţiatorul său? N-avem nici o idee: informaţia a apărut pe celebrul site cu produse de lux JamesEdition (fost James List) şi este semnată de un oarecare Jeff Halverson.

Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo

Nu contează – important este că, pe măsură ce parcurgi aceste rânduri, un grup de indivizi lucrează la o versiune de serie a lui Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo. Vor fabrica cinci unităţi (una este deja rezervată), iar, în ceea ce priveşte distribuţia, două dintre ele vor ajunge în Europa (celelalte două vor debarca pe solul arid al Orientului Apropiat). Ca bază tehnică, vor folosi arhitectura lui SLS AMG GT, ceea ce înseamnă că V8-ul bi-turbo va lăsa locul unui V8 aspirat de 6,3 litri, 591 CP şi 650 Nm. Încă şi mai bine…

De rapidă, va fi clar rapidă, căci aceşti nebuni frumoşi vor folosi cu atâta intensitate fibra de carbon, încât masa proprie a supercar-ului futurist va scădea cu 100 kg faţă de greutatea donatorului de platformă. Ca idee, SLS AMG GT execută “suta” în 3,7 secunde şi atinge o viteză maximă de 320 km/h; aşteaptă-te, deci, la ceva cu totul special.

“Cel puţin la fel special ca şi preţul”, probabil gândeşti. Pe de altă parte, cine este capabil să producă unui asemenea reality show, are dreptul să scrie ce vrea pe etichetă…

Mercedes-Benz AMG Vision Gran Turismo

Surse: Mercedes, JamesEdition

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array