Mercedes-Benz GLK second-hand: doar cu facelift

Bifăm azi cel de-al treilea episod al „serialului” care detaliază avantajele financiare de care se bucură clienții mașinilor premium second-hand (pe primele două le poți viziona aici și aici), episod în care vom analiza cazul unuia dintre cele mai interesante SUV-uri compacte: Mercedes GLK. Iar, când spunem interesant, nu ne referim doar la designul angular, care a picat cu tronc mai multor clienți decât a anticipat majoritatea specialiștilor, ci și la facelift-ul efectuat la mijlocul anului 2012, ce aproape a transformat mașina într-una nouă. De fapt, din punct de vedere al intensității, schimbarea nu este departe de cea înregistrată în cazul lui E-Klasse; în plus, momentul de achiziție a unui Mercedes-Benz GLK second-hand nu poate fi mai prielnic, având în vedere iminenta schimbare de generație. Să-i dăm drumul…

Așadar, din capul locului, un lucru este cert: dacă vrei neapărat un GLK, trebuie să reziști tentației de a achiziționa un exemplar mai ieftin, produs înainte de vara lui 2012 și să cauți un model cu facelift, mai bun din toate punctele de vedere (dar, evident, și mai scump). Iar, dacă ai nevoie de argumente suplimentare, instalează-te comod în scaun, căci nu vor fi puține. De exemplu, designul: chiar dacă nu ești foarte interesat de modificările estetice, trebuie să recunoști că exemplarele produse în ultimii doi ani sunt clar mai ancorate în contemporan decât predecesoarele lor. Atât în privința exteriorului, cât și a interiorului, unde vei găsi materiale mai bune calitativ, ce-ți vor da atât de importantul sentiment al lucrului bine făcut și durabil.

mercedes-benz glk second-hand

În cazul în care ai mai condus un GLK cu transmisie automată înainte de facelift, vei constata că… degeaba duci mâna în zona dintre scaune, căutând levierul transmisiei: în stilul lui ML-Klasse, acesta a fost mutat în dreapta coloanei de direcție. Tot după modelul impus de „fratele” mai mare, tijele din stânga volanului au pozițiile inversate, cea superioară permițând utilizarea fazei lungi și a ștergătoarelor de parbriz, iar cea inferioară facilitând utilizarea tempomatului. Apropo de faruri: cele adaptive oferă mai nou așa-numita iluminație “off-road”, care lărgește câmpul de propagare al luminii când intri pe teren accidentat.

Modificări vizibile se pot observa și la nivelul instrumentarului, computerul de bord, acum color, având o grafică mai modernă; ceva mai la dreapta, sistemul de infotainment cu display de 17,8 inch (disponibil opțional) oferă și posibilitatea instalării unui tuner TV. Iar, dacă ești genul de om care se gândește și la confortul altora, atunci cu siguranță vei căuta o mașină a cărei echipare include suporturile speciale pentru tabletele Apple iPad și USB-ul pentru încărcarea bateriilor, două dotări propuse la nivelul locurilor din spate.

mercedes-benz glk second-hand

Două tipuri de scaune oferă GLK facelift, normale și sport; important este că, spre deosebire de cele aparținând variantei originale, pe acestea le poți înnobila cu un sistem de ventilație (inutil de subliniat cât de folositor îți va fi în zilele toride de vară). În plus, ai la dispoziție modele noi de tapiserie, pe care le poți asorta fie cu masivul ornament din furnir întins pe toată lățimea bordului, fie cu omologul său metalic, realizat din aluminiu natur. Și să nu uităm sistemul de iluminație ambiental cu tehnologie LED, o noutate care va contribui semnificativ la ameliorarea senzației de confort.

Un al capitol intens revizuit este cel al sistemelor de asistență și securitate, ce conferă mușteriilor lui GLK facelift ajutorul unor sisteme precum Attention Assist (te invită să iei o pauză atunci când depistează oboseala), Active Parking Assist (parcarea automată), Distronic Plus (tempomatul adaptiv), Active Lane Keeping Assist (avertizarea la părăsirea benzii fără semnalizare) și Active Blind Spot Assist (avertizarea cu privire la prezența mașinilor în unghiul mort al oglinzii retrovizoare). În plus, dacă nu vrei să ai parte de surprize neplăcute, poți căuta o mașină care dispune de camere periferice, utile la depistarea obiectelor „contondente” în spațiile fără vizibilitate.

mercedes-benz glk second-hand

Diferențe între vechi și nou există inclusiv la nivelul trenului de rulare, suspensiile standard ale lui GLK facelift fiind mai joase cu 10 mm; dacă totuși ai nevoie de gardă la sol pentru escapadele pe drumuri (nu foarte) grele, poți bifa pachetul off-road: acesta adaugă 30 mm la cei 177 ai gărzii standard, aducând în peisaj și scuturile pentru protecția podelei, asistentul de coborâre a pantelor și funcția care modifică răspunsul accelerației, transmisiei automate, ABS-ului și controlului tracțiunii. Dacă, în schimb, îți dorești un SUV mai sportiv, atunci ai două opțiuni: trenul de rulare sport, cu amortizare mai fermă, sau noua versiune a pachetului AMG, ce furnizează crossover-ului calități dinamice foarte bune fără a compromite (prea mult) confortul.

Am lăsat la urmă motorizările. Nu pentru că schimbările nu ar fi importante, ci dimpotrivă – pentru a așeza cireașa pe tort. Odată cu actualizarea lui GLK, Mercedes-Benz a renunțat la versiunea 300 4Matic, echipată cu V6-le pe benzină de 231 CP, în favoarea lui 250 4Matic și al său motor turbo cu patru cilindri de 211 CP. Așadar, avem un minus de 20 CP, dar care nu penalizează prea mult performanțele (0-100 km/ în 7,9 secunde pentru noul propulsor, față de cele 7,6 secunde ale predecesorului); mai important, agregatul turbo este mult, mult mai eficient, consumul mediu declarat fiind cu aproape trei litri mai mic.

De asemenea, notăm creșterea de putere a top-modelelor pe benzină și diesel (de la 272 la 306 CP pentru 350 4Matic, respectiv de la 231 la 265 CP pentru 350 CDI 4Matic BlueEFFICIENCY) și instalarea soluției Ad Blue pe bază de uree (standard la 250 CDI 4Matic, opțional la 220 CDI 4Matic), ce permite SUV-ului să respecte norma de poluare Euro 6.

mercedes-benz glk second-hand

Perfect, facelift să fie. De ce musai second-hand?

E chiar simplu: ca orișice model aflat pe final de carieră (prototipurile noii generații se află deja în faza testelor finale), Mercedes-Benz GLK se supune regulii lichidări stocurilor. Altfel spus, dealerii care au acumulat un număr suficient de exemplare nevândute caută să le înstrăineze înainte ca producătorul să livreze primele clone ale viitorului SUV, cea mai sigură metodă fiind discount-ul. Natural, acesta are o valoare superioară pentru mașinile care au apucat să acumuleze kilometri, iar, dacă punem la socoteală și numărul considerabil de GLK-uri disponibile la dealerii germani – fără doar și poate, cea mai mare piață auto europeană –, începe să se contureze scenariul unei afaceri extrem de profitabile.

Dar nu trebuie să ne crezi pe cuvânt, ci însăși cifrele. Pentru asta, vom analiza situația versiunii GLK 220 CDI 4Matic cu transmisie automată, probabil cea mai apreciată de către clienții europeni (logic, având în vedere echilibrul dintre performanțe, latura practică și preț). Aceasta are sub capotă turbodieselul de 2,2 litri, 170 CP și 400 Nm, ce oferă performanțe rezonabile: 0-100 km/h în 8,8 secunde, viteză maximă de 205 km/h. De asemenea, în ciuda masei proprii neobișnuit de mari (1.880 kg) și a aerodinamicii slabe (Cx de 0,34), înregistrează un consum mediu de numai 6,1 litri/100 km.

mercedes-benz glk second-hand

Cât privește timbrul de mediu și impozitul anual, situația se prezintă cam așa: modelele Euro 5 solicită plata a 412 euro pentru daunele aduse Naturii (evident, 0 euro în cazul celor Euro 6, botezate BlueTEC), iar Statul Român pretinde, în fiecare an și la nivelul municipiului București, circa 772 de lei. Acum, să vedem ce „spune” site-ul oficial al importatorului Mercedes-Benz în România despre preț și ceea ce include el:

  • Preț de bază cu TVA: 44.156 de euro
  • Preț de bază fără TVA: 35.610 euro
  • Dotări standard (selecție): jante din aliaj de 17 inch, tapiserie din piele artificială Artico și microfibră Dinamica, ornamente din aluminiu, coloană de direcție ajustabilă, volan îmbrăcat în piele, sistem de schimbare a treptelor de viteză cu padele, suspensiile cu amortizare selectivă Agility Control, climatizare automată, scaune față ajustabile electric, Adaptive Brake cu funcție Hold, asistent la frânarea de urgență (BAS), tempomat, oglinzi exterioare ajustabile electric și încălzite, lunetă încălzită cu temporizator.

Nu e tocmai rău, dar se poate și mai bine; problema e că mai bine, în cazul unui exemplar nou, înseamnă și mai scump. Chiar foarte scump, dacă solicităm anumite opționale (în definitiv, GLK este… un Mercedes). Din fericire, există soluția second-hand la dealerii germani, pe care o vom exemplifica în continuare; în tot acest timp, ține cont de regula de bază: contează doar ofertele firmelor considerate de încredere. Altfel spus, nu intră în discuție dealerii “de cartier”, unde, deseori, riscul este chiar mai mare decât în cazul achiziției de la persoane private.

Mercedes-Benz GLK 220 CDI 4Matic – 33.479 de euro*

mercedes-benz glk second-hand

Prima înmatriculare: martie 2013
Rulaj: 12.540km

Dotări opționale (selecție):

  • Culoare exterioară gri Tenorit – 780 de euro*
  • Jante din aliaj ușor cu diametrul de 19 inch – 950 de euro*
  • Faruri adaptive cu Xenon (ILS) – 1.395 de euro*
  • Asistent pentru faza lungă – 100 de euro*
  • Keyless-Go – 650 de euro*
  • Pachet oglinzi – 450 de euro*
  • Tapiserie din piele (pachet sport) – 1.880 de euro*
  • Pachet interior sport – 850 de euro*
  • Scaune față încălzite – 325 de euro*
  • Sistem de recunoaștere automată a scaunului de copil – 50 de euro*
  • Trapă panoramică acționată electric – 1.420 de euro*
  • Sistem de navigație Becker Map Pilot – 800 de euro*
  • Modul de telefon cu Bluetooth – 440 de euro*
  • Sistem audio cu radio-CD și magazie pentru 6 CD-uri – 300 de euro*
  • Tempomat cu funcție Speedtronic – 230 de euro*
  • Sistem de parcare automată – 730 de euro*
  • Pachet Easy-Pack – 450 de euro*

*- prețuri fără TVA

Avantaje client second-hand: istoric de service complet, garanție.

La un moment dat, vom formula și o concluzie „oficială”, dar credem că lucrurile sunt deja lămurite: în schimbul a 33.479 de euro fără TVA, sumă insuficientă pentru achiziționarea unui GLK 220 CDI 4Matic nou-nouț (la un calcul simplu, rezultă că ar mai trebui să faci rost de peste 2.000 de euro), ai ocazia să cumperi, de la unul dintre cei mai mari și mai respectați dealeri din Germania, un GLK 220 CDI 4Matic de numai un an și jumătate vechime, cu un rulaj de numai 12.540 km, având garanție și echipat cu opționale în valoare de minimum 14.000 de euro.

De fapt, inclusiv dealerul confirmă discount-ul excepțional, survenit la doar 18 luni de la ieșirea mașinii pe porțile fabricii: potrivit datelor furnizate, prețul inițial recomandat al SUV-ului a fost de 48.920 de euro fără TVA. O devalorizare consistentă, care, ai ghicit, a fost suportată de altcineva. E timpul pentru o concluzie…

mercedes-benz glk second-hand

De final

Nu este pentru prima dată când o spunem, dar este de datoria noastră să o repetăm ori de câte ori se impune: când vine vorba despre mașini premium și/sau de lux, investiția într-un vehicul nou pur și simplu nu se justifică. Mai ales dacă luăm în considerare acele modele second-hand care încă beneficiază de garanție, iar respectiva perioadă poate fi extinsă. Așa cum, de altfel, este și cazul GLK-ului exemplificat.

Mulți vor spune că automobilele noi au o serie de avantaje incontestabile, cele mai multe legate de modul în care au fost exploatate; nu le negăm, dar, pe de altă parte, când vine vorba despre un rulaj abia trecut de 10.000 km, consumat în condițiile unei infrastructuri impecabile și a unei clientele mult mai conștiincioase, asemenea argumente – punând la socoteală și economia de 31,5% față de prețul inițial – aproape că pot fi considerate mofturi.

Dacă vrei să ții cu adevărat la ceva, ține doar la achiziționarea unui GLK cu facelift. Iar, dacă îți place mașina găsită de noi sau una asemănătoare, contactează-ne fără ezitare: tocmai pentru că sunt oferte foarte bune, ele nu rezistă prea mult în cataloagele dealer-ilor. În definitiv, oricine vrea să facă o afacere avantajoasă.

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array