Mercedes Brabus 850 6.0 Biturbo: psycho dad

Există cel puţin două motive pentru care merită să ai în garaj un combi cu performanţe de model sport: 1) veţi ajunge cu toţii mai repede la destinaţie, tu şi cei trei-patru prieteni/membri ai familiei; 2) întotdeauna te va satisface mina proprietarului de… model sport, lăsat într-un nor de praf imediat după “înverzirea” semaforului. Dar un combi cu performanţe de supercar? Ei bine, aici intrăm pe gheaţa subţire ce separă raţionalul de abisul nebuniei. Să analizăm cazul lui Mercedes Brabus 850 6.0 Biturbo.

Deşi o noutate absolută, creată la timp pentru a terifia vizitatorii salonului de tuning de la Essen, nu putem spune că bestia lui Brabus ne ia complet prin surprindere: dincolo de faptul că tunerul din Bottrop are stofă de specialist în break-uri “horror”, cel de faţă este o completare firească a liniei de modele ştanţate cu logo-ul 850 6.0 Biturbo. Să recapitulăm ce înseamnă acest lucru…

mercedes brabus 850 6.0 biturbo

Un plus consistent

Acesta este un combi cu bodykit din fibre de carbon (făurite pe baza datelor culese în tunelul de vânt, nota bene) şi roţi cu jante de 20 de inch, aşa că look-ul de familist pornit într-o misiune de pedeapsă este ca şi asigurat. Totuşi, piesa centrală a acestui efort de amplificare a lui E 63 AMG T-Modell se află la capătul opus evacuărilor cvadruple, căptuşite cu material ceramic.

Vorbim, desigur, despre motorul V8 twin-turbo preparat de tunerul casei Mercedes. Care, în varianta instalată pe modelele “S”, dezvoltă 585 CP şi 800 Nm dintr-o cilindree de 5,5 litri. Este momentul în care nouă din zece oameni se vor întreba ce sens are să ceri mai mult; Mercedes Brabus 850 6.0 Biturbo, însă, este dedicat individului rămas. Respectiv, celui convins de faptul că, atâta vreme cât există posibilitatea, merită să-ţi depăşeşti limitele.

Ca atare, uzina montată sub capota maşinii din imagini produce 850 CP (la 5.400 rpm) şi 1.450 Nm (între 2.500 şi 4.500 rpm), dintr-o cilindree de… 5,9 litri. Cuplul maxim, în ciuda componentelor de top instalate după operaţia de alezare (arbore cotit, pistoane şi biele speciale, turbocompresoare cu debit mărit, galerii de admisie aurite – pentru reflexia căldurii, nu seducerea clienţilor din Dubai –, admisie din fibre de carbon etc.), este limitat la 1.150 Nm pentru protejarea motorului şi transmisiei; chiar şi aşa, însă, performanţele sunt înfiorătoare. Pentru nouă din zece oameni…

mercedes brabus 850 6.0 biturbo

Warp 3.1 către şcoală

Dacă ai de gând să provoci cifra inscripţionată pe haionul lui Mercedes Brabus 850 6.0 Biturbo, asigură-te că maşina la al cărei volan te afli este minimum un Porsche 911 Turbo S. Altfel, tătic şi grup de copii cu ghiozdănele vor râde cu poftă la următorul semafor. Şi nu garantăm că frumuseţea aşezată pe scaunul din dreapta ta va trece eşecul cu vederea…

Lăsând gluma deoparte, cifrele sunt nemiloase: având în vedere că noul produs al companiei din Bottrop este bazat pe E 63 AMG 4Matic (aşadar, toate cele patru roţi participă la procesul de tracţiune), primii 100 km/h sunt mistuiţi în 3,1 secunde. Dacă se întâmplă ca, ulterior “reprizei” acasă-şcoală, itinerariul să includă un sector de autobahn, atunci se poate proba şi viteza maximă de 350 km/h (cu anvelopele de înaltă performanţă; altfel, Brabus spune “Stop” distracţiei la 300 km/h).

Şi încă ceva: toate astea se obţin în condiţiile unei garanţii normale, de trei ani sau 100.000 km. Doar vorbim despre un tuner cu statut de constructor, nu?

mercedes brabus 850 6.0 biturbo

Concluzie

Precum spuneam: nu este vorba despre un exerciţiu de sfidare a bunului-simţ, ci de unul care demonstrează că limitele sunt făcute să fie depăşite. Bineînţeles, atâta vreme cât operaţiunea nu se transformă într-un atentat la logica elementară; din fericire, privind lucrurile prin prisma garanţiei, putem spune că Mercedes Brabus 850 6.0 Biturbo este un triumf tehnologic, nu o victorie pirică. Altfel spus, este făcut să dureze.

Pe de altă parte, cine ar cumpăra aşa ceva? Ei bine, în afara colecţionarilor pentru care o sumă din cinci cifre nu este o problemă (chiar dacă prima cifră nu este 1, ci una sensibil mai mare), credem că se mai poate vorbi despre o mână de indivizi ce vor spune că au un Mercedes Brabus 850 6.0 Biturbo, dar nu le e teamă să-l folosească. Poţi să le spui şi tătici psihopaţi – oricum, se vor simţi măguliţi.

mercedes brabus 850 6.0 biturbo

Sursa: Brabus

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array