Mercedes S-Klasse Coupe Concept: mai Mercedes nu se poate

În mod tradiţional, ne-am obişnuit să vedem în S-Klasse absolutul realizărilor Mercedes. Situaţie cu atât mai valabilă acum, când producătorul din Stuttgart îl promovează drept cel mai bun automobil din lume. Dar este, oare, corect? Ei bine, dacă-i întrebăm pe oficialii stelei în trei colţuri, nu: coroana de rege este purtată, de cel puţin patru generaţii încoace, de coupe-ul clasei S. A cărui următoare reîncarnare a fost anunţată, la Frankfurt, de impresionantul Mercedes S-Klasse Coupe Concept.

Aşadar, mai presus de viitorul Gran Tourer de lux nu trebuie să privim, deşi se ştie prea bine că, la un moment dat, va exista şi un S 600 Pullman (înlocuitor al defunctelor limuzine Maybach, ce va avea un preţ minim de 200.000 de euro).

Dintr-o anumită perspectivă, judecata pare corectă: nici o altă clasă auto nu exprimă mai bine belşugul personal decât un coupe de mari dimensiuni, ticsit cu tot ce are mai bun industria. Iar, cum S-Klasse Coupe (fost CL, fost SEC) este genul acesta de maşină, silogismul funcţionează.

Acestea fiind spuse, să trecem la cel mai important mesaj al lui Mercedes S-Klasse Coupe Concept: designul.

De la fiecare, ce era mai bun

Gordon Wagener, vicepreşedintele departamentului de design al Daimler AG, ne ajută să realizăm importanţa pe care o are estetica în ansamblul de componente ale imaginii de marcă: „Designul trebuie să fie sublim, pentru că designul este cel mai bun ambasador al unei mărci„. Poate de aceea, Mercedes nu a riscat nimic, nici măcar în privinţa conceptului: deşi putea experimenta în fel şi chip, a ales calea sigură a evoluţiei.

Mai exact, avem de admirat un coupe elegant, pe alocuri senzual, ce înglobează toate elementele de design care, în ultima perioadă, s-au bucurat de succes: calandrul imitând un salt în hiperspaţiu al lui A-Klasse, farurile noului S-Klasse, trăsăturile părţii frontale amintind, în general, de SL, profilul sculptat, cu portbagaj scurt şi plafon alunecos, al lui CLS, dar şi un posterior abrupt care, mijind puţin ochii, ne trimite cu gândul la SLS AMG.

Inclusiv inspecţia sumară, realizată de la oareşce distanţă, lipeşte pe retina cunoscătorului o siluetă binecunoscută, lesne de definit printr-un raport direct la cea mai luxoasă limuzină Mercedes: conceptul din imagini este un S-Klasse cu două portiere. Adică exact ce trebuia să fie.

Restul are fie aromă de can-can (jantele de 21 inch, oglinzile ultra-subţiri, tenta futuristică a habitaclului), fie se poate înscrie pe lista detaliilor sine qua non: dimensiunile exterioare generoase, tehnologiile de ultimă oră – sistemul de iluminaţie full-LED, sistemul de infotainment cu ecrane de 30,7 cm, tehnologiile de supraveghere a traficului, suspensia Magic Body Control, soft-ul MoodGrid, de recunoaştere a dispoziţiei şoferului şi adaptare a melodiilor în funcţie de aceasta – şi, evident, materialele de cea mai bună calitate (piele de viţel, aluminiu şi mătase ţesută manual).

Sub capotă

O rezolvăm rapid: Mercedes a ales pentru concept motorizarea V8 bi-turbo a lui S 500. Aşadar, sunt 455 CP şi 700 Nm, scoşi dintr-o cilindree de aproape 4,7 litri. Evident, cei mai pretenţioşi clienţi pot merge pe mâna versiunilor AMG (fie cele cu opt cilindri, fie cele V12), în timp ce ecologiştii vor avea de ales între mai multe versiuni hibride.

Concluzie

Fanii lui S-Klasse Coupe (sau, mă rog, defunctului CL) vor respira uşuraţi: zvonurile din ultima vreme, ce insinuau că viitorul top-model Mercedes va urma stilul agresiv al lui Bentley Continental GT, s-au dovedit false. Prin conceptul cu acelaşi nume, prezentat la Salonul Auto de la Frankfurt, fabricantul german ne asigură că maşina va rămâne un GT cu alură clasică, a cărui eleganţă şi sportivitate rasată se va impune în faţa oricărei alte calităţi.

Punând în balanţă şi arsenalul tehnologic al lui S-Klasse, de care versiunea de serie a lui Mercedes S-Klasse Coupe Concept va beneficia negreşit, devine dintr-o dată limpede de ce producătorul din Stuttgart îl consideră adevăratul top-model al nomenclatorului de produse. Şi de ce, totodată, mai Mercedes decât atâta nu se poate.

Date tehnice

Caroserie: coupe cu 2+2 locuri
Dimensiuni (L x l x h): 5.050 x 1.958 x 1.409 mm
Motor: V8 bi-turbo
Cilindree: 4.663 cmc
Putere maximă: 455 CP
Cuplu maxim: 700 Nm

Sursa: Mercedes-Benz

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array