Need for speed: Top 10 viteze pe Autobahn

Infrastructura rutieră din Germania are (minimum) două atracţii majore: circuitul de la Nurburgring şi autostrada fără limită de viteză – celebra Autobahn.

Dacă pe primul ai nevoie de măcar ABC-ul pilotajului pentru a stăpâni un bolid de câteva sute de cai-putere, pe Autobahn îţi trebuie nişte mâini ferme şi… puţin curaj. Scopul final? Atingerea unor viteze din cauza cărora, în oricare alt colţ de lume, ai ajunge la închisoare. Sau, cine ştie, la sanatoriu.

Acesta este, aşadar, un top neoficial al celor mai mari viteze atinse pe autostrăzile germane, stabilit de Jamie Page Deaton – un individ cu multă răbdare şi… încă şi mai mult timp liber.

Locul 10

Chevrolet Corvette ZR1: 309 km/h

Cel mai rapid Corvette din toate timpurile, ZR1, dispune de suficientă putere – 638 de cai, mai exact – încât să-şi poarte stăpânul la viteze mult superioare celei atinse pe Autobahn; din păcate, test-driver-ii de la Autoblog Olanda nu au apucat să o demonstreze. Cauza? Traficul aglomerat şi câteva zone unde autostrada era în renovare. Asta sau faptul că ZR1 este la fel de iertător ca Hannibal Lecter…

 Locul 9

Lamborghini Aventador LP 700-4: 320 km/h

Despre Lamborghini Aventador se spune că e prea cizelat pentru o “taurină” concepută în laboratoarele dinSant’Agata; ei bine, un reporter de la Inside Line a… luat taurul de coarne şi a reuşit să demonstreze contrariul. Doar traficul a împiedicat supercar-ul cu motor V12 de 700 CP să se apropie mai mult de viteza maximă, stabilită de constructorii săi la 350 km/h.

Locul 8

Porsche 911 GT3 RS 4.0: 323 km/h

Dacă nu vorbeşti suficient de repede, e posibil să nu poţi pronunţa numele lui Porsche 911 GT3 RS 4.0 până când acesta atinge 100 km/h. Din fericire, absolutul speciei 911 GT3 are şi alte talente, izvorâte, în principal, din boxer-ul de patru litri şi 500 CP. De exemplu, redactorii de la Road & Track au reuşit să-l împingă până la o viteză de 323 km/h, în cadrul unei sesiuni de testare nocturne. Normal, Autobahn-ul era mai liber…

Locul 7

RUF CTR Yellowbird: 323,96 km/h

RUF ocupă un loc aparte în inimile fanilor Porsche, în special datorită acestei creaţii: CTR Yellowbird. Deşi are 26 de ani vechime, bijuteria tunerului din Pfaffenhausen poate umili multe supersportive contemporane, graţie motorului de 469 CP şi, în egală măsură, structurii ultrauşoare (maşina cântăreşte doar 1.170 kg). De fapt, jurnalistul James M. Clash, autorul performanţei, nu a făcut decât să confirme un statut arhicunoscut printre pasionaţi: la momentul lansării, RUF CTR era cel mai rapid automobil din lume.

Locul 6

Kelleners BMW M6: 332 km/h

Cu atâţia kilometri unde poţi stoarce şi ultima picătură de energie din herghelia de sub capotă, nu e de mirare că Germania este raiul tunerilor “extremişti”. Unul dintre ei este şi Kelleners, compania pilotului Ralf Kelleners, al cărui tată a fost triplu campion european în cursele de turisme. Cu o asemenea carte de vizită, n-ar trebui să te mire că, în 2009, un BMW M6 preparat în atelierele din Merzig a “zburat” pe Autobahn cu 332 km/h.

Locul 5

RUF R Turbo: 335,87 km/h

2003, Germania. La câteva minute după ce a “topit” asfaltul unei autostrăzi la volanul lui RUF CTR Yellowbird, James Clash a fost invitat de Alois Ruf Jr. să strunească şi un RUF R Turbo. Rezultatul? 335,87 km/h, graţie celor 520 CP ai bolidului, care, odinioară, se recomanda drept un 911 996 Turbo.

Locul 4

Bugatti Veyron: 353 km/h

Nici un top al vitezei nu ar fi complet fără uluitorul Bugatti Veyron. Pe de altă parte, surprinde faptul că acest aspirator de superlative nu este pe locul întâi. Deşi nenumăraţi jurnalişti au demonstrat, pe circuit, că 1.001 CPsunt suficienţi pentru a depăşi 400 km/h, nimeni nu a reuşit să atingă acest prag în viaţa reală. Iar, pe Autobahn, Veyron se laudă cu un “mizilic” de 353 km/h. Şi asta în condiţiile în care, din ne dăm seama, maşina avea sirene şi girofare pentru a-i face pe cei din faţă să se dea la o parte…

Locul 3

Porsche 9ff Gturbo850: 381 km/h

Pentru cei care-şi doresc un Porsche mai rapid decât cele produse de RUF, există o singură adresă: Rudigerstrasse, nr. 3, Dortmund. Aici este atelierul companiei 9ff, creatoarea lui GT9 Vmax – un 911 cu motor de 1.400 CP, capabil să atingă o viteză maximă de… 437 km/h. Dar noi nu vrem să vorbim despre el, ci despre “frăţiorul” mai mic: GTurbo850. Care, acum trei ani, şi-a pus la bătaie cei 850 CP pentru a atinge 381 km/hîn miezul zilei. Incredibil, dar se poate şi mai bine…

Locul 2

Auto Union Type C: 432 km/h

Există un singur aspect mai şocant decât cifra afişată mai sus: data înregistrării ei. La 28 ianuarie 1938, când Germania se afla în pline pregătiri de război, Bernd Rosemeyer, vedeta team-ului Auto Union (strămoşul lui Audi), şi-a riscat viaţa pentru a deveni cel mai rapid om de pe planetă. Iniţial, a reuşit, după ce bolidul Type C intens modificat a fost prins de radar cu 432 km/h. Bineînţeles, totul pe o autostradă închisă traficului. Din păcate, următoarea tentativă s-a încheiat tragic: din cauza unei rafale de vânt, Rosemeyer a pierdut controlul volanului la 400 km/h, iar în accidentul rezultat germanul şi-a pierdut viaţa. De ce a fost nevoie de o a doua tentativă? Evident, din cauza omului de pe locul 1…

Locul 1

Mercedes W125 Rekordwagen: 432,59 km/h

Apogeul rivalităţii dintre Mercedes şi Auto Union s-a consumat în aceeaşi zi fatidică de 28 ianuarie 1938, la o oră şi jumătate după ce Bernd Rosemeyer străbătuse autobahn-ul cu 432 km/h. Hotărât să aducă recordul mondial în curtea lui Mercedes, marele Rudolf Caracciola a accelerat conceptul W125 Rekordwagen până la o viteză cu doar 0,59 km/h superioară celei obţinute de Rosemeyer. Până azi, este cea mai mare valoare înregistrată pe un drum public (şi, probabil, de nebătut în viitorul apropiat). Sau, poate cine ştie…

Sursa: HowStuffWorks

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array