Porsche 911 Turbo S şi Turbo: primele imagini oficiale

La 50 de ani de la debutul primului 911 şi la 40 de ani de la prezentarea primei versiuni Turbo, noile Porsche 911 Turbo S şi 911 Turbo au fost lansate, săptămâna trecută, de către producătorul german.

Noile modele vin cu o serie de inovaţii importante, cum ar fi sistemul de tracţiune integrală complet regândit, puntea directoare spate activă, elementele aerodinamice adaptive, farurile cu tehnologie full-LED şi motorul boxer biturbo cu 6 cilindri, capabil să dezvolte până la 560 CP (Turbo S).

Datorită acestor modificări, Porsche 911 Turbo S şi 911 Turbo ridică ştacheta performanţelor şi mai sus, fiind capabile să obţină (folosind pneuri normale) timpi cu mult sub 7 minute şi 30 de secunde pe circuitul de la Nürburgring – susţine comunicatul de presă.

Agregatul de 3,8 litri, dotat cu injecţie directă de benzină şi turbine cu geometrie variabilă, dezvoltă 520 CP în cazul lui Turbo şi 560 CP sub capota lui Turbo S. Singura transmisie disponibilă este cea cu dublu-ambreiaj (PDK) cu 7 trepte, combinată, pentru eficienţă sporită, cu un sistem start/stop. Rezultatul este o reducere de 16% a consumului, atât Turbo, cât şi Turbo S mulţumindu-se, în medie, cu 9,7 l/100 km.

De acum, tracţiunea integrală, controlată electro-hidraulic, este capabilă să transmită mai mult cuplu roţilor din faţă. Asta înseamnă că noul Turbo, dotat cu Sport Chrono Package, accelerează în 3,2 secunde până la 100 km/h, fiind mai rapid decât Turbo S de generaţie anterioară. Între timp, Porsche 911 Turbo S are nevoie de 3,1 secunde pentru a „prinde suta” şi poate atinge o viteză maximă de 318 km/h.

Pentru o dinamică de top, puntea spate activă poate schimba unghiul roţilor cu până la 2,8 grade, în funcţie de nevoi. Dacă nu se depăşesc 50 km/h, ele sunt rotite în sens invers celor din faţă şi, nu numai că se îmbunătăţeşte agilitatea pe viraje, ci, susţine Porsche, se simplifică semnificativ şi manevrele de parcare. La peste 80 km/h, toate roţile sunt mişcate în aceeaşi direcţie, sporindu-se stabilitatea, mai ales la viteze foarte mari.

În premieră, 911 Turbo şi Turbo S beneficiază de un kit aerodinamic adaptiv, constând dintr-un spoiler frontal şi un eleron, ajustabile pneumatic în 3 poziţii diferite. Cu ajutorul lor, cel de la volan poate varia forţa de apăsare (forţa deportantă) generată, în funcţie de ceea ce doreşte să obţină: o viteză cât mai mare sau stabilitate mărită pe drumurile virajate sau circuitele de curse. Potrivit comunicatului de presă, numai acestui sistem în sine i se poate atribui o reducere de 2 secunde din timpul necesar parcurgerii unui tur pe Nürburgring.

La interior, noile versiuni vin cu multiple combinaţii de culori, scaune sport reglabile electric pe 18 (!) direcţii şi câteva dotări oferite în premieră, cum ar fi sistemul audio Burmester sau sistemul de recunoaştere a semnelor de circulaţie/limitelor de viteză.

Vânzările vor debuta în septembrie 2013, preţurile de bază anunţate (pentru Germania) fiind de 162.055 Euro (Turbo), respectiv 195.256 Euro (Turbo S), cu TVA inclus.

Sursa: Porsche via Carscoops

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array