SUV-uri pentru femei: 5 modele premium de nerefuzat

Obiectiv privind lucrurile, SUV-urile şi/sau crossover-ele nu oferă nici un avantaj real faţă de clasicele alternative, break-urile. Ba mai mult: sunt masive, grele, nu aduc beneficii majore în privinţa spaţiului de încărcare şi a modularităţii, consumă mai mult şi, datorită centrului de greutate ridicat, au, în genere, o dinamică slabă. Ei bine, toate acestea sunt… “pagubă-n ciuperci” pentru reprezentantele sexului frumos, care adoră modelele Sport Utility. Putem trăi cu asta, dar la fel de adevărat e că, de prea multe ori, se fac alegeri greşite. Şi vom explica de ce, înainte de a trece în revistă câteva SUV-uri pentru femei.

Vezi tu, fiecare argument anti-SUV este neglijat din cauza a ceea s-a dovedit a fi, în cvasitotalitatea cazurilor, un atu imbatabil. Cel puţin, în ochii doamnelor: poziţia la volan. Care, precum bine se ştie, este suficient de înaltă pentru a permite “survolarea” traficului din jur. Altfel spus, senzaţia de control a situaţiei este atât de seducătoare, încât poziţionează restul dezavantajelor într-un… punct orb.

Şi-apoi, trebuie să o recunoaştem: nici măcar inconvenientele, acolo unde există, nu (mai) sunt chiar atât de mari. Iar asta tocmai pentru că distanţa dintre maşinile de familie clasice şi SUV-urile moderne s-a micşorat, graţie evoluţiei ultimelor spre direcţia “user-friendly”.

Toate bune şi frumoase, dar, până la urmă, care este greşeala făcută de femei la alegerea unui tot-teren? Doamnelor, e simplu: puneţi prea mult preţ pe mărime şi look-ul de “cazemată” pe roţi. Altfel spus, apreciaţi ceea ce obişnuiesc bărbaţii să aprecieze, iar asta duce la nepotriviri de “caracter” insurmontabile între voi şi vehicule, cu efecte nedorite atât în privinţa imaginii personale, cât şi, mai grav, a utilizării automobilului în sine.

Între noi fie vorba, o femeie se potriveşte cu scaunul de şofer al unui SUV greu pe cât o face în compania unui pickhammer, iar asta ne obligă, în cele ce urmează, să relatăm poveştile a cinci modele premium care, prin trăsăturile lor, n-ar trebui să lipsească de pe lista cu achiziţii a nici unei doamne.

suv-uri pentru femei

Land Rover Range Rover Evoque

În vara acestui an se vor împlini doi ani şi jumătate de la lansarea lui Evoque, dar “baby-Range Rover” este mai în vogă ca niciodată. Şi este suficient să-l priveşti pentru a înţelege de ce: pur şi simplu, emană irezistibil prin toţi “porii”.

Nu ştim cu ce specialişti în modă au colaborat cei de la Land Rover (se zvonea, la un moment dat, că Victoria Beckham a participat la şedinţele echipei de dezvoltare), însă, ca produs de lifestyle şi exponent al trendurilor actuale, tot-teren-ul britanic este undeva la acelaşi nivel cu liniile vestimentare fast fashion şi ceasurile XXL.

Adevărul este că designul, în ambele sale planuri (exterior şi interior), este atât de reuşit, încât Evoque capătă valenţe de accesoriu sine-qua-non – precum o poşetă “hip” sau bijuteriile fantezie. Iar asta, în condiţiile în care maşina oferă tot ceea ce te aştepţi de la un SUV premium contemporan: tehnologie de ultimă oră – transmisie cu nouă trepte, amortizoare magnetoreologice, sistem 4×4 inteligent, parcare automată, funcţii de asistenţă în trafic etc. –, apoi materiale de calitate şi motorizări eficiente. Totodată, posedă calităţi de “căţărător” nebănuite, mai ales de către cineva care judecă lucrurile după aparenţe.

Dacă te hotărăşti să faci parte din grupul celor care, după atât de puţin timp, l-au transformat pe Range Rover Evoque într-un adevărat obiect de cult (la momentul primei actualizări, petrecut la numai 18 luni de la lansare, producătorul britanic consemna 170.000 de exemplare vândute), atunci orientează-te spre modelele cu cinci portiere (Evoque este oferit şi în versiune cu trei uşi, dar este mai puţin practic; în plus, variantele “5-door” au un design aproape identic, deci “coolness”-ul se păstrează intact).

De asemenea, recomandăm oricare dintre cele două propulsoare diesel (TD4 cu 150 CP sau SD4 cu 190 CP), iar, dacă îl alegi pe primul, bifează şi tracţiunea integrală. Chiar dacă vorbim despre un SUV de oraş, nu ştii niciodată când ai nevoie de ea…

suv-uri pentru femei

BMW X4

Dintotdeauna ţi-a făcut cu ochiul aspectul neconvenţional, chiar intrigant al lui BMW X6, dar, în acelaşi timp, ţi s-a părut prea masiv? Ai făcut foarte bine că ai rezistat tentaţiei: la începutul lunii trecute, fabricantul bavarez a prezentat primele fotografii ale crossover-ului X4, ce va debuta “în carne şi oase” la Salonul Auto de la New York (18-27 aprilie). Altfel spus, a prezentat copia la scară redusă a lui X6.

Aşadar, aşteptarea a meritat, iar acest SAV de talie compactă este nu doar nou, ci şi pe atât de îndreptăţit să nască invidii pe cât a fost – şi este încă – fratele său mai mare. Desigur, faţă de banalul X3 – cu care împarte platforma tehnică –, va etala câteva inconveniente de natură practică (precum spaţiul la nivelul capului, îndeosebi pentru pasagerii din spate); pe de altă parte, specialul cere uneori sacrificii. Şi ce poate fi mai special decât să combini o poziţie de condus înaltă cu look-ul seducător al unui coupe “4-door”?

În plus, pentru că vorbim despre un BMW, ne aşteptăm ca maşina să ofere o ţinută de drum exemplară, aşa că te vei putea grăbi în deplină siguranţă. Sistemele de asistenţă rutieră te vor scoate din încurcăturile de care nu vei fi conştientă imediat, în timp ce tehnologiile EfficientDynamics vor lungi călătoriile dincolo de ceea ce sugerează puterea motoarelor. În plus, datorită dimensiunilor mai compacte, X4 va fi mai manevrabil, mai lesne de condus în trafic şi mai uşor de parcat.

Încă ceva: BMW este neîntrecut când vine vorba de conexiunile dintre om, maşină şi mediul exterior, aşa că ia în calcul şi sistemele ConnectedDrive (head-up display, serviciul de informaţii din trafic (RTTI) şi, nu în ultimul rând, aplicaţiile care-ţi permit să fii la curent cu noutăţile de pe reţelele sociale). Cât priveşte motorizările, cele de doi litri – diesel sau pe benzină – sunt suficient de potente pentru necesităţile unei femei (184-245 CP), astfel că te vei putea bucura de avantajele ce decurg de pe urma alegerii unei capacităţi cilindrice reduse (despre care poţi citi aici).

suv-uri pentru femei

Mercedes-Benz GLA

Cel mai mic SUV din gama Mercedes-Benz arată ca un A-Klasse pe “tocuri”, iar acesta este exact motivul pentru care l-am inclus în materialul de faţă. Nu pentru “tocuri”, bineînţeles, ci pentru că păstrează alura unuia dintre cele mai reuşite estetic modele compacte de pe piaţă. Atâta tot că oferă o gardă la sol de 20 cm (chiar de 23 cm pentru versiunile echipate cu pachet off-road) şi, bineînţeles, sistem 4×4.

Precum ai observat, nu am spus nimic despre înălţime. Şi asta pentru că, în ciuda gărzii la sol evident superioare lui A-Klasse (apropo, cele două sunt construite pe aceeaşi platformă tehnică), înălţimea totală a lui GLA este sensibil mai mică decât a principalilor inamici (BMW X1 şi Audi Q3). Deci, ţi se oferă posibilitatea rezolvării unor situaţii delicate – precum escaladarea unei borduri înalte –, fără să stârneşti prejudecăţi de genul “femeie vs SUV”.

În rest, e simplu: dacă-l adori pe A-Klasse, vei manifesta acelaşi sentiment şi faţă de Mercedes-Benz GLA. Mai ales că habitaclul, în ciuda designului aproape identic cu al hatch-ului compact, este mai spaţios decât acesta. Inclusiv volumul portbagajului este net superior: 421 de litri, faţă de 321 la ruda de platformă.

Aşadar, design după care te topeşti, latură utilă dezvoltată, ţinută de drum exemplară şi trei linii de personalizare (Urban, Style şi AMG Sport) – ar mai fi ceva? Da: motorizările. Iar, aici, noi recomandăm din nou unităţile diesel, datorită eficienţei superioare celor pe benzină (propulsorul de 170 CP, de exemplu, este creditat cu un consum mediu de 4,9 litri/100 km).

De asemenea, pentru că, foarte probabil, nu eşti adepta condusului sportiv, ar fi bine să optezi pentru trenul de rulare care asigură cel mai bun confort. Nu de alta, dar nici infrastructura autohtonă nu invită la altceva…

suv-uri pentru femei

Porsche Macan

Înainte de toate, să-i dăm Cezarului ce e al Cezarului: Porsche Macan este cel mai sportiv SUV de pe piaţă. Atât de bine pus la punct în această privinţă, încât nici nu o să-ţi vină să crezi că te afli la volanul unei maşini derivate din Audi Q5. Sau, în general, a unui vehicul despre care se spune, în treacăt, că o poate lua şi pe arătură. La propriu.

Au vrut, în esenţă, să creeze un SUV mai dinamic decât Cayenne, aşa că Macan are profilul unui model sport supraînălţat, o paletă de motorizări foarte puternice (258-400 CP) şi, bineînţeles, plutonul de “valeţi” electronici care fac sportivele Porsche atât de apreciate (sistem de vectorizare a cuplului, suspensii adaptive, pachet Sport Chrono cu funcţie Launch Control etc). Dar, precum poţi vedea, a mai rezultat ceva: un design neaşteptat de voluptos.

Între noi fie vorba, Porsche nu este recunoscut pentru frumuseţea SUV-urilor sale (vechiul Cayenne este elocvent în acest sens), dar, cu Macan, a dat lovitura. Desenat cu un ochi la plafonul, aripile spate şi geamurile legendarului 911, dar şi la trăsăturile hypercar-ului 918 Spyder (vezi linia farurilor şi lămpilor stop, plus ornamentele de la baza portierelor), SUV-ul este nu doar suplu şi încordat precum felina sugerată de nume (Macan înseamnă “tigru” în indoneziană), ci şi foarte şic. Atât de şic, încât suntem gata să pariem că va stârni o nouă modă, în zona de preţuri poziţionată imediat deasupra lui Range Rover Evoque.

Iar asta nu e tot: habitaclul poate fi personalizat în fel şi chip (crede-ne, dacă eşti pretenţioasă, vei petrece mult timp căutând cele mai bune combinaţii de materiale şi culori), calitatea fabricaţiei este demnă de segmentul de lux, iar, în privinţa utilizării, capcanele zilnice din trafic vor fi mai uşor de evitat datorită gabaritului mai compact.

Era să uităm: suspensia pneumatică. Macan este singurul SUV din clasa sa care propune aşa ceva, iar acesta este genul de ofertă care nu trebuie refuzată. Asta, bineînţeles, dacă ţii la confortul tău. Şi trebuie să ţii…

suv-uri pentru femei

MINI Countryman

Doar nu credeai că am uitat de el, nu? Sinceri să fim, am fost la un pas să nu-l includem în lista cu recomandări, deoarece, în toamna anului trecut, am făcut cunoştinţă cu cea de-a treia generaţie a hatch-ului New MINI. Deci, într-un viitor nu foarte îndepărtat, va fi lansat şi un nou Countryman.

Până atunci, însă, îţi reamintim că actualul crossover de buzunar are nu doar un design nemuritor şi, spre deosebire de diminutivul auto din care derivă, o latură utilă bine dezvoltată (interior spaţios, portbagaj decent şi suficiente compartimente de depozitare), ci şi, primoridial când discutăm despre brand-ul “funk” al concernului BMW, atâtea posibilităţi de personalizare câte nu-ţi vei putea imagina vreodată.

Motorizările sunt identice cu ale, de pe acum, vechii generaţii MINI hatch, ceea ce înseamnă că… trebuie să laşi “benzinarul” supraalimentat de pe Countryman Cooper S în seama bărbaţilor, orientându-te, în schimb, spre una din cele două propulsii diesel (111 sau 143 CP). Bifează şi tracţiunea integrală pentru un plus de siguranţă, apoi specifică toate echipamentele despre care consideri că vei avea nevoie la un moment dat. Crede-ne – va rezulta exact ce ţi-ai imaginat atunci când ai spus că ai da orice pe un MINI mai încăpător şi mai versatil…

suv-uri pentru femei

SUV-uri pentru femei: concluzie

Cineva ar putea spune că am ales cele cinci exemple de mai sus pe baza calităţilor lor estetice. Şi ar avea dreptate. Dar numai parţial: deşi, în mod cert, designul general le propulsează în galeria automobilelor “lifestyle”, alegerea lor nu este, în mod cert, o chestiune legată strict de mofturi. În definitiv, SUV-urile premium considerate ideale pentru sexul frumos nu solicită, drept tribut pentru look-ul irezistibil, sacrificarea completă a laturii utile.

În schimb, fiecare oferă o alternativă la un tot-teren mult prea masculin pentru binele unei doamne. Range Rover Evoque? Poţi uita de Range Rover Sport sau, bineînţeles, scorţosul Range Rover. BMW X4? Este tot ce ţi-ai dorit de la un X6 şi… nimic din ce nu. Mercedes GLA? Adio M-Klasse, atenţie GLK! Cât despre Porsche Macan şi MINI Countryman, ai ocazia să plăteşti mina indiferentă a lui Cayenne şi BMW X1 cu aceeaşi monedă.

Partea şi mai bună? În viitor, tot mai mulţi producători vor dori o bucăţică din succesul acestei “chinte”; ca atare, vom asista la o adevărată avalanşă de SUV-uri pentru femei. Deci, mai multe soluţii pentru ele, mai multe motive pentru noi să revenim cu un sequel…

Surse: Land Rover, BMW, Mercedes-Benz, Porsche

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array