Top 20 maşini premium din 2013: un an bun

Da, un an bun. Poate nu pentru noi, europenii, căci economia Bătrânului Continent s-a aflat, încă o dată, în corzile recesiunii. În schimb, a fost (încă) o perioadă înfloritoare pentru marile pieţe emergente, dar şi o perioadă de relativă stabilitate pentru cea americană; ca atare, industria auto premium şi de lux a putut să-şi urmeze cursul firesc, răsfăţând milioanele de consumatori cu produse care mai de care mai atractive. Evident, această situaţie ne-a obligat să alcătuim un top. Top 20 maşini premium din 2013, mai exact.

Aşadar, în paragrafele următoare, te invităm să savurezi retrospectiva celor mai importante lansări ale anului ce se va încheia peste câteva zile. În care, nota bene, producătorii au reuşit nu doar să actualizeze segmentele consacrate, ci şi să creeze nişe noi, generatoare de profituri suplimentare. Avem SUV-uri impozante, limuzine de lux elegante, supercar-uri incredibil de rapide şi gran tourer-e confortabile, dar şi câteva surprize pentru fanii zonei eco. Gata însă cu introducerile: să-i dăm drumul, începând, în ordine alfabetică, cu Alfa Romeo.

Alfa Romeo 4C

top 20 masini premium din 2013

Celulă pentru pasageri din fibre de carbon, un raport putere/greutate de nici 4 CP/kg, transmisie cu ambreiaj dublu şi o serie limitată la doar 4.500 de unităţi – categoric, astea sunt trecute pe cartea de vizită a unui nou supercar, nu? Deloc: sunt “coordonatele” celui mai negru coşmar al lui… Porsche Cayman. Nu este vreun entry-level Ferrari sau McLaren, ci o replică din partea lui Alfa Romeo pe care fanii o aşteaptă de multă, multă vreme.

Construcţia parţială din materiale compozite îi asigură lui 4C o masă proprie incredibilă, de numai 895 kg, aşa că cei 240 CP, livraţi de agregatul turbo cu patru cilindri, impun cifre entuziasmante: 0-100 km/h în 4,5 secunde, viteză maximă de peste 250 km/h. Între timp, caroseria încântă cu designul irezistibil şi cu… proporţii nemaivăzute în acest segment: la o lungime de nici patru metri, fuzeea Alfa are o înălţime de 1,18 metri şi o lăţime de, atenţie, doi metri! Mamma mia…

Audi RS6

top 20 masini premium din 2013

Încă nu avem un răspuns clar la întrebarea “Cine are nevoie de un combi cu performanţe de supercar?”, dar, sincer, nu ne deranjează să rămână la stadiul retoric. Important este că Audi a reuşit să creeze unul dintre cele mai ţicnite modele de familie de pe suprafaţa Planetei şi basta. O maşină pentru care juniorul va fi invidiat de întreaga suflare a şcolii unde învaţă.

Desigur, la ore va ajunge foarte repede, căci vulcanul cu opt cilindri (şi două turbocompresoare) imprimă un 0-100 km/h în 3,9 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic; altfel, ar trece lejer de 300 km/h). Totuşi, când tati nu se grăbeşte, RS6 se comportă ca oricare alt A6 Avant, cumpărat, în primul rând, pentru portbagajul de 565 de litri. Asta e ce numim noi dublă personalitate…

Bentley Continental GT V8 S

top 20 masini premium din 2013

Un nume destul de lung pentru o maşină care face totul… foarte repede: ca versiune mai sportivă a celui agil Bentley produs până în prezent, GT V8 S vine cu un V8 împins la 528 CP şi 680 Nm (507 CP şi 660 Nm pentru “Conti” GT V8), dar şi cu o serie de măsuri menite să îmbunătăţească ţinuta de drum (arcurile punţii faţă, de exemplu, sunt cu 45% mai rigide decât cele instalate pe GT V8, iar bucşile sunt cu 70% mai ţepene; între timp, rigiditatea barei antiruliu a crescut cu 54%).

Desigur, în ciuda acceleraţiei 0-100 km/h în 3,9 secunde şi a vitezei maxime de 309 km/h, Bentley Continental GT V8 S rămâne un gran tourer veritabil, plusul dinamic neafectând într-un mod vizibil confortul şi, în nici un caz, autonomia care l-a consacrat pe GT V8 (peste 800 km).

BMW Serie 2 Coupe

top 20 masini premium din 2013

Precum spuneam, debutul “în carne şi oase” al lui BMW Serie 2 Coupe se va consuma luna viitoare la Detroit. Iar aşteptarea va fi dulce, căci maşina preia moştenirea lui Serie 1 Coupe şi o duce la un alt nivel, temperamentul sangnvin fiind asortat, de data aceasta, cu un look mult mai elaborat.

Din fericire, acest demn urmaş al BMW-urilor entry-level de demult (când spunem asta, ne referim la dimensiunile compacte şi masa proprie decentă, generatoare de agilitate şi plăcere la condus) plusează şi pe alte fronturi, precum spaţiul interior, posibilităţile de personalizare, tehnologie (are inclusiv Launch Control!) şi, bineînţeles, motoare. Apropo: vârful de gamă posedă un “şase-în-linie” de 326 CP, buni pentru un 0-100 km/h în 4,8 secunde. Nu-i spune, totuşi, M2

BMW X5

top 20 masini premium din 2013

Da, seamănă cu vechiul X5, dar, dacă aceasta poate fi socotită o bilă neagră, crede-ne că este singura care poate fi atribuită celei de-a treia generaţii a SUV-ului de talie medie BMW. Totul este la superlativ, începând cu ambianţa oferită de interior şi terminând cu interminabila listă de dotări, aşa că nu vei greşi dacă te vei referi la el ca la un Serie 7 tot-teren. De fapt, vei fi foarte aproape de adevăr.

Aşadar, motivele pentru care noul X5 este în topul nostru sunt prea multe pentru a fi descrise într-un spaţiu atât de restrâns, însă, dacă ar fi să le menţionăm pe cele mai importante, acestea ar fi cea mai bună dinamică din segment, pachetul de asistenţă cvasicomplet (nu lipseşte Night Vision-ul cu detecţie pentru oameni şi animale, sistemul de prevenire a accidentelor, parcarea automată sau sistemul de menţinere a maşinii pe bandă), sistemul de navigaţie de ultimă generaţie, cele 4 (patru) tipuri de tren de rulare şi, bineînţeles, motoarele vânjoase şi, totodată, economice. Crede-ne: vei “calcula” mult până va rezulta X5-ul dorit.

BMW i3

top 20 masini premium din 2013

Dacă i-ar fi spus “Revoluţia”, nu s-ar fi supărat nimeni, pentru că, în ciuda rezonanţei bombastice, ar fi rezumat perfect ceea ce reprezintă i3 în gama BMW. Preocuparea bavarezilor pentru ecologizarea ofertei este binecunoscută, însă modelul cu celulă pentru pasageri din fibră de carbon şi design avant-la-lettre este din cu totul alt film. Un film în care viitorul se întâmplă peste noapte şi electricitatea, raportată la nivel automobilistic, nu mai pare atât de pretenţioasă.

Cele 1.195 kg ale compactei muncheneze sunt mişcate de un motor electric de numai 50 kg greutate, ce dezvoltă 170 CP şi 250 Nm (apropo, ai un 0-100 km/h în 7,2 secunde şi o viteză maximă de 150 km/h). Bateria litiu-ion poate fi încărcată în minimum şase ore (30 minute pentru 80% din capacitate, folosind o staţie de 50 kW), iar autonomia este estimată la 130-160 km. Nu e prea mult, dar clienţii pot opta pentru un mic “benzinar” cu rol de generator, ce măreşte raza de acţiune la 300 km. Şi când te gândeşti că, la minimum 34.950 de euro, i3 este mai ieftin decât un Opel Ampera…

BMW i8

top 20 masini premium din 2013

Pe hârtie, i8 face parte din familia lui i3; în realitate însă, are la fel de multă legătură cu acesta pe câtă are un Audi R8 cu hatch-ul A3. Exact la fel de multă legătură: BMW i8 este un model sport, capabil să atenteze la supremaţia lui Porsche 911. Cu o mică-mare diferenţă: ca şi în cazul lui i3, vorbim despre un model eco.

Nu e 100% ecologic, dar, cel puţin, e atât de ecologic încât să fie bine ancorat în realitatea zilelor noastre: propulsia hibridă, de tip plug-in, combină un motor turbo pe benzină cu trei cilindri, dedicat punţii spate, şi o unitate electrică pentru puntea faţă. În total, sunt 362 CP şi 570 Nm, ce catapultează cele 1.490 kg ale caroseriei din cabron, aluminiu şi magneziu până la o viteză maximă de 250 km/h (0-100 km/h în 4,5 secunde). Autonomie maximă? 600 km. Preţ? 100.000 de euro. Îl vrem? Cu siguranţă.

Cadillac Escalade

top 20 masini premium din 2013

Fără doar şi poate, cel mai important lucru care poate fi spus despre Cadillac Escalade este faptul că e mare. Chiar enorm. Dar asta numai dacă te referi la vechiul model: odată cu cea de-a treia generaţie, gigantul din Detroit a devenit şi mult, mult mai luxos.

Va fi, în continuare, preferatul rapper-ilor şi vedetelor de la Hollywood, dar, de data asta, alegerea este pe deplin justificată: chiar dacă, din punct de vedere tehnic, a rămas la fel de sofisticat ca un vehicul utilitar, “Slade” îşi respectă statutul de SUV premium. Cum? Cu un habitaclu silenţios, “mobilat” cu scaune încălzite şi ventilate, tapiţerie din piele cusută manual, ornamente din lemn veritabil şi tehnologii de ultimă oră. Aşteptăm primele videoclipuri cu Lil Wayne.

Chevrolet Corvette Stingray

top 20 masini premium din 2013

Chiar şi ca european, dacă iniţiezi alcătuirea unei liste cu cei mai periculoşi adversari ai lui Porsche 911, nu ai voie să îl laşi pe dinafară pe Chevrolet Corvette. Mai ales acum, când cea de-a şaptea generaţie promite atât de multe. Legendarul model sport american a avut la dispoziţie 60 de ani să evolueze, iar Stingray confirmă aşteptările fanilor cu vârf şi îndesat: este mai modern, mai puternic, mai rapid, mai agil şi… mult mai avansat tehnologic decât generaţia precedentă.

Motorul cu injecţie directă şi distribuţie variabilă, de pildă, este cea mai puternică unitate de bază instalată vreodată pe un Corvette (6,2 litri, 450 CP). Apoi, de transmisia cuplului către roţi se ocupă o cutie manuală cu şapte trepte, cu funcţie de egalizare a turaţiilor (aşa-numitul “heel-and-toe” automat). Între timp, structura din aluminiu şi fibre de carbon este îndeajuns de uşoară pentru a susţine un 0-100 km/h în aproximativ patru secunde, iar diferenţialul spate controlat electronic invită la experimentarea celor 1,11G de acceleraţie laterală.

Ar mai fi ceva de spus despre selectorul Driver Mode, ce permite setarea maşinii conform a cinci programe diferite (fiecare program modifică 12 parametri, printre care asistarea direcţiei, felul amortizării, răspunsul acceleraţiei, funcţionarea cutiei automate – în cazul în care se optează pentru ea –, funcţionarea diferenţialului autoblocant – disponibil cu pachetul Z51 –, intervenţia programului de stabilitate şi sunetul evacuării). Dar, probabil, ai realizat deja că Stingray nu trebuie doar inclus pe lista adversarilor lui 911, ci aşezat foarte aproape vârf.

Ferrari LaFerrari

top 20 masini premium din 2013

“Am ales să-l botezăm LaFerrari, deoarece este expresia maximă a ceea ce defineşte compania noastră – excelenţa”, spunea Luca di Montezemolo despre numele celui mai rapid Ferrari din istorie. Să înţelegem, din asta, că următorul bolid nu va mai fi la fel de… “maxim”? Sau că vor fi probleme la găsirea unui termen şi mai apropiat ideii de absolut?

Lăsând gluma deoparte, titulatura este singurul aspect controversat al acestui superb tur de forţă tehnologic. Toată lumea aşteaptă confruntarea epică dintre LaFerrari, Porsche 918 Spyder, McLaren P1 şi Pagani Huayra, însă, până atunci, liber la calcule: fiecare din cele 499 de exemplare ale seriei limitate are o caroserie din patru tipuri de fibre de carbon şi o propulsie hibridă, formată dintr-un V12 de 6,3 litri şi un agregat electric de 163 CP.

În total, sunt 963 CP şi peste 900 Nm, pentru un 0-100 km/h în mai puţin de trei secunde şi o viteză maximă de peste 350 km/h. Oh, da – şi pentru un preţ de 1,3 milioane de euro

Land Rover Range Rover LWB

top 20 masini premium din 2013

Am tot spus, în ultima vreme, că Range Rover este singurul SUV capabil să îndeplinească sarcinile unei limuzine de lux. Şi ne menţinem părerea. Totuşi, sunt voci care spun că, deşi prin materialele folosite, nivelul echipărilor şi confortul oferit, “Rangie” este la nivelul celor mai pretenţioase limuzine, spaţiul interior, mai ales în privinţa locurilor posterioare, nu este tocmai comparabil.

Ei bine, tocmai de aceea există acum modelul cu ampatament mărit, botezat LWB. În spate, aceasta oferă cu 186 mm mai mult loc la nivelul picioarelor, dar şi un pachet Executive Class dedicat, unde scaunele se pot înclina la un unghi de maximum 17 grade (cu opt mai multe decât la modelul obişnuit). Acum, poţi căuta un şofer.

Maserati Ghibli

top 20 masini premium din 2013

În primăvara lui 2012, Maserati a anunţat că, până la finalul lui 2015, vrea să vândă 50.000 de maşini pe an; la acel moment, însă, era clar că nu o poate face cu gamă compusă dintr-o limuzină de lux şi un GT (Quattroporte, respectiv Gran Turismo). Ca atare, anul acesta, ne-a făcut cunoştinţă cu noul Ghibli, recomandat drept o alternativă mai mult sau mai puţin exotică la sedanurile germane de talie mare.

Aparent, principalul atu al lui Ghibli este designul exterior (în buna tradiţie a caselor italiene, unul foarte reuşit), însă maşina impresionează şi în plan tehnic, acolo unde s-a mizat foarte mult pe latura sportivă. Trenul de rulare, de exemplu, include un diferenţial spate cu patinare limitată în dotarea standard, iar, pentru o tracţiune optimă, clientul poate solicita un sistem 4×4.

Bineînţeles, în prim plan rămâne gama de motoare, ce include, pentru prima dată în istoria mărcii, un agregat diesel. Dezvoltat de un fost motorist de la Ferrari, V6-le produce 275 CP şi 600 Nm dintr-o cilindree de trei litri, imprimând maşinii un sprint 0-100 km/h în 6,3 secunde; în schimb consumul mediu este de numai 6 litri/100 km.

Tot trei litri are şi V6-le twin-turbo pe benzină, însă, aici, avem de-a face cu două trepte de putere: 330 CP şi 500 Nm (0-100 km/h în 5,6 secunde), respectiv 410 CP şi 550 Nm (0-100 km/h în cinci secunde şi 285 km/h viteză maximă). Aşteptăm şi ceva pe măsura lui M5…

Maserati Quattroporte

top 20 masini premium din 2013

Într-un segment dominat de clasicismul ofertelor germane, Maserati Quattroporte a reprezentat dintotdeauna alegerea emoţională, făcută fie din pasiune pentru logo-ul Tridentului, fie dintr-o dorinţă iraţională de combatere a trendului. Ei bine, noua maşină nu face excepţie, cu diferenţa că, referitor la termenul“iraţional”, prezenţa acestuia nu mai e atât de oportună.

Motivul este simplu: deşi, în privinţa designului exterior, lucrurile au rămas aproape neschimbate – evident, nu-i nimic rău în asta –, noul Quattroporte aduce îmbunătăţiri exact acolo unde suferea cel mai mult: la interior (atât în privinţa materialelor şi finisărilor, cât şi al designului şi ergonomiei), respectiv în plan tehnic. În plus, este mult mai mare şi mai spaţios, italienii luând decizia de a merge direct pe mâna unei structuri de limuzină cu ampatament lung.

Paleta motorizărilor include două V6 – una diesel, cealaltă benzină – şi un “benzinar” V8, dotate cu supraalimentare şi realizate în colaborare cu partenerul Ferrari. Indiferent de alegere, de transmisia cuplului la roţi se ocupă o cutie automată cu opt trepte, iar modelul V6 pe benzină poate fi dotat cu tracţiune integrală; în schimb, versiunea V8 twin-turbo se laudă cu performanţe de sportivă pur-sânge: 0-100 km/h în 4,7 secunde şi 307 km/h viteză maximă, graţie celor 530 CP şi 710 Nm. Într-adevăr, grea alegere…

Mercedes-Benz A 45 AMG

top 20 masini premium din 2013

La prezentarea celui de-al treilea A-Klasse, a fost clar un lucru: situaţia celui mai mic purtător al stelei în trei colţuri se schimbase cu 180 de grade. Dintr-o dată, nu mai era MPV-ul compact şi bonom, dedicat tinerilor familişti cu venituri peste medie, ci un hatch foarte ambiţios, decis să-i facă zile fripte lui BMW Serie 1.

Desigur, pentru aplicarea loviturii de graţie, era nevoie şi de un hot-hatch, însă Mercedes a decis să sară peste această etapă. În schimb, s-a concentrat pe livrarea unui hatch… “incandescent”: cu al său propulsor turbo de doi litri, 360 CP şi 450 Nm (cuplul este transmis tuturor celor patru roţi, via o cutie robotizată cu şapte trepte şi ambreiaj dublu), A 45 AMG este cel mai puternic model compact de pe piaţă.

Mai mult: cu un 0-100 km/h în 4,6 secunde (viteză maximă limitată la 250 km/h), racheta din Stuttgart este mai rapidă decât un Porsche Carrera. Mai sunt necesare şi alte argumente pentru prezenţa sa în topul nostru?

Mercedes-Benz S-Klasse

top 20 masini premium din 2013

Despre nava-amiral Mercedes s-au scris atâtea rânduri – inclusiv în paginile blog-ului nostru –, încât nu vom repeta ceea ce deja se ştie. Respectiv, zecile de motive pentru care îl poţi considera cel mai bun automobil din lume. Şi, poate, din istorie. Punctele forte sunt, ca de obicei, confortul, siguranţa şi tehnologia înglobată, dar crede-ne: acel “forte” este un cuvânt mult, mult prea moale.

Important este că îl avem pe S-Klasse printre noi, într-o… formulă completă: la Salonul Auto de la Frankfurt a fost prezentată varianta S 63 AMG (585 CP, 900 Nm, posibilitate de echipare cu tracţiune integrală), iar, la Los Angeles, am făcut cunoştinţă cu monstruosul S 65 AMG (630 CP, 1.000 Nm). De partea cealaltă, clienţii cu preocupări ecologice pot aştepta debutul lui S 500 Plug-in Hybrid, al cărui consum (foarte teoretic) este estimat la 3 litri/100 km.

MINI Cooper

top 20 masini premium din 2013

Aparent, al treilea New Mini păcătuieşte prin faptul că arată exact la fel ca generaţia precedentă. Care, la rândul ei, arăta exact ca prima generaţie. Pe de altă parte, vorbim despre un model retro cu rol de omagiu; deci, estetic, vorbind, lucrurile nu prea au voie să se schimbe.

Din fericire, se pot schimba din oricare alt punct de vedere, exact asta făcând şi maşina din poză: în toate privinţele imaginabile – spaţiu, putere, nivel tehnologic, confort, siguranţă, calitate, ergonomie, eficienţă ori dinamism –, noul MINI este cu o clasă peste predecesorii săi. Şi să nu uităm de gama de motorizări 100% BMW, al cărei “şef” este un propulsor turbo de doi litri şi 192 CP. Evident, dacă-ţi face cu ochiul, trebuie să întrebi de Cooper S.

Porsche 911 Turbo Cabrio/911 Turbo S Cabrio

porsche-911-turbo-cabrio-insert

Când se vorbeşte despre un produs “2-în-1”, este imposibil să nu ne gândim şi la Porsche 911 Turbo Cabrio. Motivul? De o singură mişcare ai nevoie pentru a-l transforma din cabrio în supercar. Desigur, ne referim la strivirea pedalei de acceleraţie.

În acel moment, vei experimenta un sprint 0-100 km/h în 3,5 secunde (chiar 3,3 secunde, cu pachetul Sport Chrono) şi, dacă ai o fire curajoasă, o viteză maximă de 315 km/h. Sau, poţi merge pe mâna versiunii Turbo S Cabrio, ce reduce timpul acceleraţiei la 3,2 secunde, dar suplimentează viteza maximă cu încă 3 km/h. Oricum ar fi, e bine. Chiar foarte bine…

Porsche Panamera

top 20 masini premium din 2013

A fost întotdeauna o maşină rapidă şi inedită în contextul clasei de lux, dar niciodată una frumoasă ori cu adevărat confortabilă. Cu toate astea, Panamera s-a bucurat de un succes enorm, iar, după facelift-ul aplicat primăvara trecută, “strocul” comercial se va păstra, foarte probabil, la nivelul actual. Nu de alta, dar, dincolo de retuşurile din plan estetic, Porsche a efectuat schimbări importante la nivel tehnic şi de gamă.

De exemplu, versiunile 4S, Turbo şi Turbo S pot fi comandate cu ampatament lungit, spaţiul dintre punţi fiind suplimentat cu 15 cm. Apoi, sunt noile motorizări: propulsia lui S E-Hybrid (416 CP, pentru un 0-100 km/h în 5,5 secunde, o viteză maximă de 270 km/h şi un consum mediu de… 3,1 litri/100 km), V6-le turbo nou-nouţ al lui S (420 CP, pentru un 0-100 km/h în 5,1 secunde şi o viteză maximă de 287 km/h) şi noua “motorină” a lui Diesel (300 CP, pentru un 0-100 km/h în şase secunde, o viteză maximă de 259 km/h şi un consum mediu de 6,4 litri/100 km).

Evident, nu lipsesc “fuzeele” Turbo şi Turbo S, ultima capabilă de un 0-100 km/h în 3,8 secunde şi o viteză maximă de 310 km/h. Da, şi noi ne gândim la un comparativ cu Quattroporte…

Porsche 918 Spyder

top 20 masini premium din 2013

Au zăbovit mult cu lansarea versiunii finale, dar aşteptarea a meritat toţi banii: Porsche 918 Spyder este exact aşa cum ni l-am închipuit. Respectiv, hypercar-ul care va transforma rivalitatea cu Ferrari LaFerrari şi McLaren P1 într-un eveniment istoric. Cel mai rapid Porsche din toate timpurile a stabilit deja o performanţă incredibilă pe Nurburgring, cei 887 CP şi 1.280 Nm ai propulsiei hibride ajutându-l să parcurgă bucla Nordschleife (20,6 km) în 6 minute şi 57 de secunde.

Alte date interesante? Imediat: 0-100 km/h în 2,6 secunde, 0-200 km/h în 7,3 secunde, 0-300 km/h în 20,9 secunde, viteză maximă de 345 km/h. Oh, şi o repriză 80-120 km/h în… 1,2 secunde! De luat acasă pentru minimum 768.000 de euro.

Rolls-Royce Wraith

top 20 masini premium din 2013

Ultimul menţionat în topul nostru nu este, cu siguranţă, şi cel din urmă: Wraith este genul de Rolls-Royce pe care nici un client tradiţional al mărcii din Goodwood nu l-ar fi anticipat vreodată. Explicaţia e simplă: vorbim, probabil, despre singurul Rolls din istorie în a cărui descriere poţi menţiona, fie doar şi şoptit, cuvântul “sportiv”.

Îl vezi ca pe un sacrilegiu, ştim, dar nu trebuie să-ţi imaginezi că Wraith va sări din viraj în viraj cu naturaleţea unui Ferrari: în definitiv, avem de-a face cu un coupe de 5,27 metri lungime, 1,95 metri lăţime şi 2.360 kg greutate. Pe de altă parte, nici nu pot fi ignoraţi cei 632 CP şi 800 Nm ai agregatului V12 de 6,6 litri, graţie cărora maşina atinge 100 km/h în 4,6 secunde şi o viteză maximă de 250 km/h (limitată electronic).

Bineînţeles, potenţialul poate fi utilizat pentru a pune în valoare o deplasare rapidă şi foarte confortabilă din A în B, unde B este, eventual, foarte îndepărtat de A. Şi, ca admirator al maşinilor împodobite cu celebra statuetă “Spirit of Ecstasy”, probabil că asta ar trebui să faci.

Concluzie

Doamnelor, domnilor – acestea au fost cele mai importante premiere ale lui 2013. În viziunea noastră, cel puţin. Apropo: dacă ai vreo sugestie sau eşti de părere că am omis un model reprezentativ, te invităm la o discuţie în zona dedicată comentariilor. Oricum va evolua ea, afirmaţia din paragraful introductiv rămâne valabilă: 2013 chiar a fost un an bun.

Cât îl priveşte pe 2014, acesta va debuta în forţă cu Salonul Auto de la Detroit, unde organizatorii au anunţat, deja, că vor fi minimum 18 premiere mondiale. De pe lista în cauză nu vor lipsi noul Ford Mustang şi cuplul BMW M3/BMW M4, dar şi, se pare, un coupe Lexus de talie medie (botezat RC, acesta va avea un design inspirat de supercar-ul LFA şi conceptul LF-CC, iar ca adversar direct, îl va viza pe BMW Serie 4 Coupe; între timp, versiunea RC-F va avea “grijă” de M4, împotriva cărui va opune un V8 de mare cilindree).

Tot în segmentul mediu, Mercedes va face furori cu noul C-Klasse (despre care ştim că va oferi, în premieră, o suspensie pneumatică), iar, două niveluri mai sus, Hyundai îşi va reafirma pretenţiile în clasa de lux cu o nouă generaţie a marelui Genesis. În sfârşit, nostalgicii vechilor BMW Serie 3/BMW M3 vor găsi încă o alinare în Serie 2 Coupe, în timp ce Volkswagen, se aude, va aduce prototipul unui nou Phaeton.

Da, 2013 a fost un an bun. Dar 2014 va fi de excepţie. Rămâi, prin urmare, pe “frecvenţele” Webcarblog.

Surse: Producătorii

Sursă foto: Newspress

 

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array