Topul premierelor de la Frankfurt: 13, de vineri 13

Fatalismul nu ne stă în caracter; prin urmare, nu trebuie să priveşti acest articol ca aducător de ghinion. Dimpotrivă: noi credem că cele 13 modele prezentate mai jos (ediţia 2013 a Salonului Auto de la Frankfurt a avut mult mai multe, dar noi ne-am concentrat pe cele mai interesante propuneri de serie) vor fi cu noroc pentru producătorii lor. Urmează, aşadar, topul premierelor de la Frankfurt.

Din capul locului, trebuie spus că nu ne-am propus să facem un clasament al importanţei maşinilor în contextul pieţei, ci, pur şi simplu, să subliniem, prin enumerarea lor, că, dacă ai un weekend liber până la 22 septembrie (data închiderii salonului), merită să faci un drum până la capitala financiară a Germaniei.

Ar mai fi ceva: deoarece companiile au obiceiul de a dezvălui informaţii despre anumite modele înainte ca acestea să fie prezentate, fizic, la saloanele auto, nu am inclus în top premierele despre care ai putut citi, deja, în paginile blog-ului nostru. Respectiv, automobile precum Aston Martin Vanquish Volante, Audi A8 facelift, Bentley Continental GT V8 S, BMW i3, BMW Serie 4, Jaguar XJ update, Land Rover Range Rover Evoque update, Mazda Mazda3, Mercedes GLA, Mercedes S-Klasse, Mercedes S 63 AMG, Mercedes S 500 Plug-in Hybrid, Porsche 911 Turbo/Turbo S şi Toyota Land Cruiser facelift.

Acesta fiind spuse, să-i dăm drumul.

topul premierelor de la frankfurt

Abarth 595 50th Anniversary

De fiecare dată când Abarth sărbătoreşte ceva, poţi fi sigur că iese o petrecere pe cinste. De data aceasta, distracţia maximă va avea loc la bordul lui Abarth 595 “50th Anniversary” – un super-FIAT 500 care marchează 50 de ani de la lansarea lui Abarth 595 (bazat, evident, pe originalul FIAT 500).

Tunerul oficial FIAT va produce doar 299 de asemenea mini-bolizi, fiecare dintre etalând motive grafice realizate manual, logo-uri istorice, jante de 17 inch cu design specific şi un interior cu scaune sport, tapisate cu piele alb-roşie. Puterea: 180 de cai, ţinuţi în frâu de frânele Brembo cu discuri de 305 mm. Mamma mia…

topul premierelor de la frankfurt

Audi A3/S3 Cabrio

Vara a trecut, dar nu şi în ţările unde se prelungeşte până în… pragul iernii. Pentru acei clienţi, dar şi pentru cei din zonele friguroase plănuind escapade pe meleaguri însorite, Audi are o soluţie incitantă: A3/S3 cabriolet, construit pe arhitectura tehnică a lui A3 sedan. De ce contează atât de mult? Pentru că maşina este mai lungă, mai elegantă, mai spaţioasă şi mai generoasă cu locul de depozitare al bagajelor, comparativ cu modelul precedent. În plus, este mai uşoară cu 50 kg, graţie noii platforme MQB şi a utilizării materialelor uşoare (de exemplu, capota este din aluminiu).

Gama de motorizări include, momentan, două versiuni pe benzină şi un diesel, cu puteri cuprinse între 140 şi 180 CP. Mai târziu, va fi adăugată o “motorină” de 1,6 litri şi 110 CP, precum şi un top-model pe benzină de doi litri şi 300 CP. Ultimul, bineînţeles, rezervat pentru S3 Cabrio.

topul premierelor de la frankfurt

BMW i8

Dacă vrei să afli mai multe despre BMW i8, dă un click aici. Între timp, te invităm să admiri forma finală a maşinii despre care… ne menţinem părerea: aceasta este, probabil, prima sportivă pur-sânge ecologică ancorată în realitatea zilelor noastre. Şi, am adăuga, unul dintre cele mai atrăgătoare de pe piaţă.

topul premierelor de la frankfurt

BMW X5

Noul BMW X5, mai exact. Deşi pare un simplu facelift al generaţiei pe care o cunoaştem de vreo şapte ani, proaspătul top-model al gamei de SUV-uri BMW este schimbat din bară în bară. Asta înseamnă, pe lângă designul evident actualizat, că este mai mare, mai uşor, ceva mai versatil, foarte actual la capitol tehnologic  şi, nu în ultimul rând, bine pus la punct în privinţa programelor de personalizare.

Gama de motorizări va include unităţi pe benzină şi diesel, cu şase şi opt cilindri, al căror potenţial se va desfăşura pe un interval cu limita minimă la 258 CP (X5 xDrive 30d) şi cea maximă la 450 CP (X5 xDrive 50i). Totuşi, cel mai atrăgător rămâne X5 M50d, cu al său şase-în-linie diesel tri-turbo de 381 CP şi 740 Nm. Asta, cel puţin, până la apariţia lui X5 M.

topul premierelor de la frankfurt

Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse Jean Bugatti

Îţi vine să crezi sau nu, până şi o maşină precum Bugatti Veyron poate deveni neinteresantă. Hypercar-ul lansat în producţia de serie în 2005 şi-a cam trăit traiul, dar, potrivit oficialilor din Molsheim, nu vom vedea un înlocuitor mai devreme de 2015.

Până atunci, Veyron trebuie ţinut în atenţia miliardarilor cu tot felul de versiuni speciale, ultima găselniţă fiind programul “Bugatti Legends” – o serie de exemplare Grand Sport Vitesse, menite să comemoreze oamenii ce au influenţat destinul producătorului francez. După ediţia Jean-Pierre Wimille, prezentată la Pebble Beach, a venit rândul celei botezate Jean Bugatti (după fiul creatorului mărcii şi creatorul senzaţionalului Type 57SC Atlantic).

Maşina iese în evidenţă, în primul rând, datorită exteriorului negru lucios, echilibrat de grila de radiator din… platină (acelaşi metal preţios a fost folosit şi pentru confecţionarea logo-ului posterior). Semnătura lui Jean Bugatti, gravată cu ajutorul laserului, este prezentă pe capacul rezervorului de benzină şi pe cel al rezervorului de ulei; intre timp, interiorul, bine garnisit cu motive grafice spectaculoase şi cusături decorative, uimeşte cu tapiseria bej/ciocolatiu, identică, din punct de vedere al nuanţelor, cu cea din Type 57SC Atlantic.

Din punct de vedere al performanţelor, nimic special: ca şi celelalte modele Grand Sport Vitesse, ediţia Jean Bugatti dezvoltă 1.200 CP şi 1.500 Nm, buni pentru un 0-100 km/h în 2,6 secunde şi o viteză maximă de peste 400 km/h. În schimb, preţul continuă să uluiască: 2,28 milioane de euro, fără taxe.

topul premierelor de la frankfurt

Ferrari 458 Speciale

Cât de special mai poate deveni un Ferrari 458 Italia? Foarte special(e) dacă, îi întrebi pe cei din Maranello. Mai ales că noul 458 Speciale nu este tocmai o simplă demonstraţie despre cum să-ţi personalizezi supercar-ul; dimpotrivă, avem de-a face cu un bolid care, dacă se “năştea” mai devreme, ar fi fost botezat Challenge Stradale. Acum, credem noi, e limpede: acesta va fi – dacă nu cumva se răzgândesc italienii – cea mai rapidă versiune a lui 458 Italia.

Spre deosebire de modelul standard, capabil de 578 CP, Ferrari 458 Speciale dezvoltă 605 CP din V8-ul aspirat de 4,5 litri (aşadar, 135 CP/litru); în plus, masa proprie este cu 90 kg mai mică (1.290 kg). La nivelul asfaltului, asta se traduce printr-un 0-100 km/h în fix trei secunde (3,4 secunde pentru 458 Italia) şi printr-o viteză maximă de 325 km/h (identică cu variantei de bază). Oh da – şi printr-un timp pe circuitul de la Fiorano cu 1,5 secunde mai scurt decât cel obţinut de 458 Italia.

topul premierelor de la frankfurt

Lamborghini Gallardo LP570-4 Squadra Corse

La anul, Lamborghini Gallardo va ceda locul unui succesor, despre care se spune că va purta numele Cabrera. Între timp, am asistat la o ultimă răbufnire de orgoliu din partea actualului supercar entry-level, materializată sub forma ediţiei speciale LP570-4 Squadra Corse.

Inspirată de bolizii ce activează în cadrul competiţiei monomarcă Lamborghini Blancpain Super Tofeo, sportiva din Sant’Agata are un V10 de 570 CP, dar şi o masă proprie mai mică cu 70 kg, comparativ cu LP560-4.

Acceleraţia 0-100 km/h durează doar 3,4 secunde, iar viteza maximă este de 320 km/h; la fel de ameţitor, însă, este şi preţul: 191.100 de euro, fără taxe.

topul premierelor de la frankfurt

Land Rover Discovery facelift

Cariera actualului Land Rover Discovery se întinde deja pe o durată de nouă ani, iar constructorul britanic îi pregăteşte deja un înlocuitor. Până la sosirea acestuia, “Disco” a fost supus unei noi modernizări, concretizată prin adoptarea unor faruri inedite, cu tehnologie LED, precum şi a unei noi metode de… evidenţiere: în locul logo-ului “Land Rover” de pe capotă, acum apare numele modelului; în plus, simbolul motorizării a fost mutat pe portierele anterioare.

În plan tehnologic, salutăm introducerea tehnologiilor de detectare a adâncimii vadului de apă şi a vehiculelor intrate în unghiul mort al oglinzilor retrovizoare, precum şi adoptarea sistemului audio Meridian cu 17 difuzoare.

În sfârşit, în privinţa gamei de motorizări, avem de semnalat o singură schimbare majoră: locul marelui V8 de cinci litri a fost luat de unitatea V6 de 340 CP şi 450 Nm, regăsită şi sub capota modelelor Jaguar. De asemenea, trebuie punctat faptul că modelele diesel sunt ceva mai economice şi mai puţin poluante, iar în ofertă şi-a făcut apariţia şi o cutie de transfer cu o singură treaptă (dedicată celor care nu intenţionează să exploateze întregul potenţial tot-teren al lui Discovery).

topul premierelor de la frankfurt

Land Rover Range Rover/Range Rover Sport update 2014

A trecut doar un an de la prezentarea noului Range Rover, iar, de la cea a versiunii Sport, încă şi mai puţin; cu toate astea, Land Rover s-a gândit că e timpul pentru un update, atât în plan tehnic, cât şi stilistic. Să le luăm pe rând.

Cea mai importantă veste se referă de gama de motorizări, în sensul că ambele maşini pot fi dotate, de azi înainte, cu propulsie hibridă. Este vorba de o echipă formată din turbodieselul versiunii SDV6 şi un agregat electric, puterea combinată fiind de 340 CP (cuplu maxim: 700 Nm).

Împreună cu transmisia automată cu opt rapoarte, sistemul este capabil să imprime o acceleraţie 0-100 km/h în mai puţin de şapte secunde, dar, în acelaşi timp, nu solicită mai mult de 6,4 litri de motorină la 100 km (valoare valabilă pentru consumul mediu).

De asemenea, Range Rover Sport poate fi echipat cu dieselul SDV8 de 339 CP şi 700 Nm, graţie căruia gigantul ajunge la 100 km/h în 6,9 secunde şi, ulterior, la o viteză maximă de 225 km/h.

topul premierelor de la frankfurt

Opel Insignia Country Tourer

Piaţa break-urilor cu aspect (şi ceva calităţi) de off-roader nu este foarte dezvoltată, concernul VAG fiind cel mai bine reprezentat aici (prin Audi A4 şi A6 Allroad, respectiv Volkswagen Passat Alltrack). Ei bine, de azi înainte, Opel va avea la rându-i un cuvânt de spus, graţie lui Insignia Contry Tourer.

În mare, avem de-a face cu un Sports Tourer cu gardă la sol mărită, sistem 4×4 şi ceva protecţii din plastic, atât cu rol estetic cât şi protectiv. Tehnica aleasă pentru distribuirea cuplului este destul de avansată, având în vedere că acesta poate fi variat, în intervalul 0-100%, nu doar între puntea faţă şi cea spate, ci şi între roţile din spate.

Cu alte cuvinte, dacă se va găsi cineva să intre cu Insignia Country Tourer pe un drum plin cu capcane, maşina ar trebui găsească soluţii în majoritatea cazurilor. Nu-ţi încerca, totuşi, norocul: în definitiv, nu doar tracţiunea este importantă.

PS: Preţurile pornesc, în Germania, de la 36.990 de euro cu TVA.

topul premierelor de la frankfurt

Porsche 918 Spyder

Aşteptarea a luat sfârşit: cel mai performant Porsche de stradă din istoria mărcii a fost lansat la Frankfurt, 918 Spyder fiind gata să facă zile fripte celor mai în vogă supercar-uri ale momentului: Ferrari LaFerrari, McLaren P1 şi Pagani Huayra.

Considerat nu doar succesorul spiritual al celebrului 959, ci şi “purtătorul genelor maşinilor sport Porsche din viitor”, 918 Spyder aruncă în luptă o serie de cifre care depăşesc inclusiv aşteptările iniţiale: 875 CP (600 CP de la motorul V8 aspirat, de 4,6 litri, restul de la perechea de motoare electrice ce completează propulsia hibridă), 0-100 km/h în 2,8 secunde, 0-200 km/h în 7,7 secunde, 0-300 km/h în 22 de secunde şi 344 km/h viteză maximă.

La capitolul ecologic, fuzeea germană punctează cu o autonomie de maximum 32 km în modul full-electric (cele două agregate verzi îi permit, totodată, un sprint 0-100 km/h în sub şapte secunde şi o viteză maximă de 150 km/h), precum şi cu un timp de încărcare a bateriei litiu-ion în doar 25 de minute, dacă este folosit dispozitivul Porsche Speed Charging Station.

Şi, pentru că fişa tehnică trebuia să afişeze şi un consum mediu, iată-l: între trei şi 3,3 l/100 km. Care, evident, n-ar trebui să intereseze pe nimeni.

topul premierelor de la frankfurt

Porsche Panamera diesel

La prezentarea lui Porsche Panamera facelift, producătorul german a declarat că plănuieşte o revizuire a modelului diesel; ei bine, promisiunea a fost respectată la Frankfurt, locul de prezentare al noii unităţi consumatoare de motorină.

Cu 300 CP şi 650 Nm, agregatul V6 de trei litri este cu 50 de cai mai puternic decât predecesorul său. De asemenea, are 100 Nm în plus, buni pentru diminuarea sprintului 0-100 km/h de la 6,8 la fix şase secunde. Maşina atinge o viteză maximă de 259 km/h (244 km/h înainte), dar consumul mediu a crescut foarte puţin, de la 6,3 la 6,4 litri/100 km.

În premieră, Panamera Diesel va oferi standard diferenţialul blocabil spate cu sistem de vectorizare al cuplului (PTV+), dar preţul nu va fi unul mic: maşina va putea fi comandată începând cu luna ianuarie a lui 2014, contra unei sume minime de 85.300 de euro cu TVA (în Germania).

topul premierelor de la frankfurt

VW Golf R

Iată-ne ajunşi şi la ultimul membru al top-ului nostru. Care nu este, neapărat, cel din urmă: dimpotrivă, VW Golf R are suficiente atuuri încât să merite plasat în vârful viitoarei liste de achiziţii. Cum ar fi, de pildă, motorul turbo de doi litri, 300 CP şi 380 Nm, parte a unui angrenaj din care mai fac parte o transmisie manuală cu şase trepte (opţional, se livrează o cutie DSG cu acelaşi număr de trepte) şi un sistem 4×4 cu diferenţial central Haldex din a cincea generaţie.

Cu alte cuvinte, acesta este cel mai puternic Golf creat vreodată, hot-hatch-ul fiind capabil să accelereze până la 100 km/h în doar 4,9 secunde (pentru versiunile cu transmisie DSG; cele cu cutie manuală rezolvă proba în 5,1 secunde). Viteza maximă este limitată la 250 km/h, dar surprizele nu se opresc aici: în ciuda puterii şi a cuplului superioare modelului precedent, noul VW Golf R este cu 18% mai eficient.

Mai exact, se mulţumeşte, în medie, cu 7,1 litri/100 km. Iar, dacă bifezi de pe lista cu opţiuni cutia DSG, consumul scade la 6,9 litri/100 km. Şi asta la o maşină cu evacuări cvadruple, gardă la sol “scufundată” cu 20 mm, bodykit de racer şi un set de roţi cu jante de 18 inch…

Preţul de bază al lui Volkswagen Golf R a fost stabilit la 38.325 de euro (în Germania), primele livrări urmând a fi efectuate în ultimul trimestru al anului curent.

Foto: producătorii, Newspress

Error thrown

Cannot use object of type stdClass as array